Record Details

INTERNATIONAL EXPERIENCE OF CLOUD ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT DESIGN IN SECONDARY SCHOOLS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INTERNATIONAL EXPERIENCE OF CLOUD ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT DESIGN IN SECONDARY SCHOOLS
ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ ПРОЕКТИРОВАНИЯ ОБЛАКО ОРИЕНТИРОВАННЫХ УЧЕБНЫХ СРЕД В ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПРОЕКТУВАННЯ ХМАРО ОРІЄНТОВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ СЕРЕДОВИЩ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
 
Creator Lytvynova, Svitlana G.
 
Subject cloud-oriented learning environment; foreign experience; design; cloud services; educational mobility
облако ориентированная учебная среда; зарубежный опыт; проектирование; облачные сервисы; учебная мобильность
хмаро орієнтоване навчальне середовище; зарубіжний досвід; проектування; хмарні сервіси; навчальна мобільність
 
Description The article highlights the foreign experience of designing of cloud oriented learning environments (COLE) in general secondary education. The projects in Russia, Germany, Czech Republic, Australia, China, Israel, Africa, Singapore, Brazil, Egypt, Colombia and the United States are analyzed. The analysis of completed projects found out the common problems of implementing of cloud oriented learning environments (security of personal data, technical problems of integration of cloud environments with existing systems, and productivity of cloud services) and their advantages for secondary education (mobility of participants, volumetric cloud data storage, universally accessibility, regular software updating, ease of use, etc.).
В статье отражен опыт проектирования облако ориентированных учебных сред (ООУС) в системе общего среднего образования зарубежных стран. Проанализированы проекты облачных решений России, Германии, Чехии, Австралии, Китая, Израиля, Африки, Сингапура, Бразилии, Египта, Колумбии и США. В результате анализа реализованных проектов были выявлены общие проблемы внедрения облако ориентированных учебных сред (безопасность личных данных, технические проблемы интеграции облачных сред с существующими системами и производительность облачных сервисов) и преимущества использования в среднем образовании (мобильность участников, наличие объемных облачных хранилищ данных, повсеместная доступность, систематическое обновление программных средств, простота использования и администрирования).
У статті висвітлено досвід проектування хмаро орієнтованих навчальних середовищ (ХОНС) в системі загальної середньої освіти зарубіжних країн. Проаналізовано проекти Росії, Німеччини, Чехії, Австралії, Китаю, Ізраїлю, Африки, Сінгапуру, Бразилії, Єгипту, Колумбії, Азербайджану та США. У результаті аналізу реалізацій проектів було з’ясовано спільні проблеми впровадження хмаро орієнтованих навчальних середовищ (безпека особистих даних, технічні проблеми інтеграції хмарних середовищ з існуючими системами і продуктивність хмарних сервісів) і переваги їх використання в середній освіті (мобільність учасників, об’ємні хмарні сховища даних, повсюдна доступність, систематичне оновлення програмних засобів, простота використання). Встановлено, що проблема проектування хмаро орієнтованих навчальних середовищ набуває особливого значення у зв'язку з підвищенням вимог суспільства до якості освітніх послуг і розвитком електронного навчання в системі середньої освіти.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-06-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1052
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 10-27
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 10-27
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 10-27
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 10-27
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1052/810
 
Rights Copyright (c) 2014 Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0