ROLE OF INTERNET - RESOURCES IN FORMING OF ECOLOGICAL KNOWLEDGE AT THE STUDY OF NATURAL SCIENCES SUBJECTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ROLE OF INTERNET - RESOURCES IN FORMING OF ECOLOGICAL KNOWLEDGE AT THE STUDY OF NATURAL SCIENCES SUBJECTS
РОЛЬ ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСОВ В ФОРМИРОВАНИИ ЭКОЛОГИЧЕСКИХ ЗНАНИЙ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ПРЕДМЕТОВ ЕСТЕСТВЕННОГО ЦИКЛА РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ |
|
Creator |
Naumenko, Olga M.
|
|
Subject |
Internet; informatization of education; ecology; ecological knowledge
Интернет; информатизация образования; экология; экологические знания Інтернет; інформатизація освіти; екологія; екологічні знання |
|
Description |
The problem of internet resources application for forming of pupils ecological knowledge at the study of natural sciences subjects is considered. It is noticed, that distribution of ecological knowledge and development of ecological education became the near-term tasks of school education, taking into account a global ecological crisis. It is therefore important to use in school preparation all possibilities that allow to promote the level of ecological knowledge of students and to influence the same on forming of modern views in relation to environmental preservation. Considerable attention is given to advices for the teachers of natural sciences subjects in relation to methodology of the internet resources use at preparation and realization of practical and laboratory works and other forms of educational-searching activity of students.
Рассматривается вопрос применения интернет-ресурсов для формирования экологических знаний учащихся в процессе изучения предметов естественного цикла. Отмечается, что распространение экологических знаний и развитие экологического образования определены как первоочередные задания школьного образования, учитывая глобальный экологический кризис. Поэтому важно использовать в школьной подготовке все возможности, которые позволяют повышать уровень экологических знаний учеников и тем самым влиять на формирование современных взглядов относительно сохранения окружающей среды. Значительное внимание уделено советам для учителей предметов естественного цикла относительно методики использования интернет-ресурсов при подготовке и проведении практических и лабораторных занятий, других форм учебно-поисковой деятельности учащихся. Розглядається питання застосування інтернет-ресурсів для формування екологічних знань учнів у процесі вивчення предметів природничого циклу. Відзначається, що поширення екологічних знань і розвиток екологічної освіти стали першочерговими завданнями шкільної освіти з огляду на глобальну екологічну кризу. Тому важливо використовувати у шкільній підготовці всі можливості, які дозволяють підвищувати рівень екологічних знань учнів і тим самим впливати на формування сучасних поглядів стосовно збереження довкілля. Значну увагу приділено порадам для вчителів предметів природничого циклу щодо методики використання інтернет-ресурсів під час підготовки і проведення практичних і лабораторних занять, інших форм навчально-пошукової діяльності учнів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-06-22
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/840
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 54-63
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 54-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 54-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 54-63 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/840/622
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|