Record Details

THEORETICAL-METHODOLOGICAL PROBLEMS OF CREATION OF INFORMATION EDUCATIONAL ENVIROMENT OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THEORETICAL-METHODOLOGICAL PROBLEMS OF CREATION OF INFORMATION EDUCATIONAL ENVIROMENT OF UKRAINE
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ ФОРМИРОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА УКРАИНЫ
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ
 
Creator Zhuk, Yuriy O.
 
Subject education; information and communication technologies; information and communication environment; system analysis
образование; информационно-коммуникационные технологии; инфокоммуникационное пространство; системный анализ
освіта; інформаційно-комунікаційні технології; інфокомунікаційний простір; системний аналіз
 
Description In the paper on the bases of system-structural approach the theoretical and methodological problems of information educational space formation in Ukraine and the peculiarities of its influence on decomposition of education system are considered, the approaches of the studies of information and communication environment influence on the formation of the system of aims, the ways of activity and personal qualities of information resource user are determined.
В статье на основе системно-структурного подхода рассмотрены теоретико-методологические проблемы формирования информационного образовательного пространства Украины, особенности его влияния на декомпозицию системы образования, определены направления исследования воздействия инфокоммуникационного пространства на формирование системы целей, способов деятельности и личностных качеств пользователя информационного ресурса.
У статті на основі системно-структурного підходу розглянуто теоретико-методологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України, особливості його впливу на декомпозицію системи освіти, визначено напрями дослідження впливу інфокомунікаційного простору на формування системи цілей, способів діяльності і особистісних якостей користувача інформаційного ресурсу.
У статті на основі системно-структурного підходу розглянуто теоретико-методологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України, особливості його впливу на декомпозицію системи освіти,  визначено напрями дослідження впливу інфокомунікаційного простору на формування системи цілей, способів діяльності і особистісних якостей користувача інформаційного ресурсу.  
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-09-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/253
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 3, No 2 (2007)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 3, No 2 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 3, No 2 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 3, No 2 (2007)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/253/239
 
Rights Copyright (c) 2010 Yuriy O. Zhuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0