Record Details

RELEVANCE OF USE OF MULTIMEDIA IN ORDER TO PREVENT JUNIOR PUPILS’ AGGRESSIVE BEHAVIOUR

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title RELEVANCE OF USE OF MULTIMEDIA IN ORDER TO PREVENT JUNIOR PUPILS’ AGGRESSIVE BEHAVIOUR
АКТУАЛЬНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ СРЕДСТВ C ЦЕЛЬЮ ПРЕДУПРЕЖДЕНИИ АГРЕССИВНОГО ПОВЕДЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ
АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ У ПОПЕРЕДЖЕННІ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
 
Creator Oleksiuk, Natalia V.
 
Subject aggression; aggressive behaviour; multimedia; junior pupils
агрессия; агрессивное поведение; мультимедийные средства; младшие школьники
агресія, агресивна поведінка; мультимедійні засоби; молодші школярі
 
Description The article analyzes the problem of aggressive behaviour of junior pupils and reasons for its occurrence. There are determined advantages of multimedia use in the prevention of aggressive behaviour of junior pupils and described types of multimedia, which should be used to work with pupils. Problem of aggressive behaviour of junior pupils become one of the main problems of our society. As noted by the most researchers, one of the cause of aggressive behaviour of junior pupils is media, the use of video games, watching movies, cartoons that provoke aggression. One of the important areas of prevention of aggressive behaviour of junior pupils is competence improvement of teachers, social workers and psychologists on the use of multimedia in social and educational classes for junior pupils.
В публикации проведен анализ проблемы агрессивного поведения младших школьников и причины его возникновения. Определены преимущества использования мультимедийных средств в предупреждении агрессивного поведения школьников и описаны разновидности мультимедийных средств, которые целесообразно применять в работе с младшими школьниками. Проблема агрессивного поведения младших школьников выступает одной из главных проблем нашего общества. Kак отмечают большинство исследователей, одной из причин агрессивного поведения детей выступают именно средства массовой информации и использования игр, просмотр фильмов, мультфильмов, которые провоцируют агрессию. Одним из важных направлений работы в предупреждении агрессивного поведения младших школьников является повышение компетентности учителей, социальных педагогов, психологов в использовании мультимедийных средств с целью проведения для школьников социально-педагогических занятий.
У публікації проаналізовано проблему агресивної поведінки молодших школярів і причини її виникнення. Визначено переваги використання мультимедійних засобів у попередженні агресивної поведінки школярів й описано різновиди мультимедійних засобів, які доцільно застосовувати в роботі з молодшими школярами. Проблема агресивної поведінки молодших школярів виступає однією з найголовніших проблем нашого суспільства. Адже, як зазначають більшість дослідників, одним із чинників, які сприяють формуванню агресивної поведінки дітей є вплив засобів масової інформації і застосування ігор, перегляд фільмів, мультфільмів, які провокують агресію. Одним із важливих напрямів роботи у попередженні агресивної поведінки молодших школярів є підвищення компетентності вчителів, соціальних педагогів, психологів у використанні мультимедійних засобів з метою організації соціально-педагогічної діяльності.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-10-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1131
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 43, No 5 (2014); 128-139
Информационные технологии и средства обучения; Vol 43, No 5 (2014); 128-139
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 128-139
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 128-139
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1131/842
 
Rights Copyright (c) 2014 Natalia V. Oleksiuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0