THE MAIN TASKS OF REMOTE TECHNOLOGIES INTRODUCTION IN LEARNING OF PART-TIME BACHELOR STUDENTS OF COMPUTER SCIENCE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE MAIN TASKS OF REMOTE TECHNOLOGIES INTRODUCTION IN LEARNING OF PART-TIME BACHELOR STUDENTS OF COMPUTER SCIENCE
ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ВНЕДРЕНИЯ ДИСТАНЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПОДГОТОВКУ БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ ЗАОЧНОЙ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВКУ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Vdovychyn, Tetіana Ya.
|
|
Subject |
distance technologies; information and communication technologies; proffessional training of part-time bachelor students of computer science
дистанционные технологии; информационно-коммуникационные технологии; профессиональная подготовка бакалавров информатики заочной формы обучения дистанційні технології; інформаційно-комунікаційні технології; професійна підготовка бакалаврів інформатики заочної форми навчання |
|
Description |
In the article it is analyzed the process of learning of part-time bachelor students of computer science, using the distance technologies, identified the problems and contradictions between the needs of modern society for highly qualified and competitive specialists and insufficient level of training of the students, designed work of teacher and part-time students in terms of innovative learning tools using, as well as planned activities for implementation, effective use and effective integration of modern information and communication technologies in the educational process of students specialty "Computer Science".
В статье проанализирован процесс подготовки бакалавров информатики заочной формы обучения с использованием дистанционных технологий, выделены проблемы и противоречия между потребностью современного общества в высококвалифицированных конкурентоспособных специалистах и недостаточным уровнем подготовки будущих бакалавров, спроектирована деятельность преподавателя и студента-заочника в условиях применения инновационных средств обучения, а также намечены мероприятия по внедрению, эффективному использованию и результативной интеграции современных информационно-коммуникационных технологий в образовательный процесс студентов направления подготовки «Информатика». У статті проаналізовано процес підготовки бакалаврів інформатики заочної форми навчання з використанням дистанційних технологій, виокремлено проблеми та суперечності між потребою сучасного суспільства у висококваліфікованих фахівцях та недостатнім рівнем підготовки бакалаврів, спроектовано діяльність викладача та студента-заочника в умовах застосування інноваційних засобів навчання, а також накреслено заходи щодо результативної інтеграції сучасних ІКТ в освітній процес студентів напряму підготовки «Інформатика». |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/672
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/672/509
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Tetіana Ya. Vdovychyn
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|