Record Details

SPECIFICITIES OF COMPETENCY APPROACH IMPLEMENTATION: UKRAINIAN AND EUROPEAN EXPERIENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SPECIFICITIES OF COMPETENCY APPROACH IMPLEMENTATION: UKRAINIAN AND EUROPEAN EXPERIENCE
КОМПЕТЕНТІСНИЙ ПІДХІД В ОСВІТІ: ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ
ОСОБЕННОСТИ ВНЕДРЕНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА: ОПЫТ УКРАИНЫ И СТРАН ЕВРОПЫ
КОМПЕТЕНТІСНИЙ ПІДХІД В ОСВІТІ: ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ
 
Creator Ovcharuk, Oksana V.
 
Subject competencies; key competencies; content of education; standards; secondary education
компетентности; ключевые компетентности; содержание образования; стандарты; среднее общее образование
компетентності; ключові компетентності учнів; зміст освіти; стандарти; загальна середня освіта
 
Description The article deals with the problems of competency approach implementation to the process of education content formation. The comparative analysis of European and Ukrainian experience of key competencies list discussion has done. Ukrainian perspectives of the competency approach integration to the content of education curricula are revealed.
Статья посвящена проблемам внедрения компетентностного подхода к формированию содержания образования. Осуществлено сравнительный анализ опыта стран Европы и Украины в обсуждении перечня ключевых компетентностей. Раскрыто перспективы для Украины в вопросах интеграции компетентностного подхода к содержанию учебных программ.
Стаття присвячена проблемам запровадження компетентнісного підходу до формування змісту освіти. Здійснено порівняльний аналіз досвіду країн Європи та України у обговоренні переліку ключових компетентностей. Розкрито перспективи для України в питаннях інтеграції компетентнісного підходу до змісту навчальних програм.
Стаття присвячена проблемам запровадження компетентнісного підходу до формування змісту освіти. Здійснено порівняльний аналіз досвіду країн Європи та України у обговоренні переліку ключових компетентностей. Розкрито перспективи для України в питаннях інтеграції компетентнісного підходу до змісту навчальних програм.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-08-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/176
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 13, No 5 (2009)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 13, No 5 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 13, No 5 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 13, No 5 (2009)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/176/162
 
Rights Copyright (c) 2010 Oksana V. Ovcharuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0