Record Details

TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL
НАВЧАННЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЦИФРОВОЇ ШКОЛИ
ОБУЧЕНИЕ В УСЛОВИЯХ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА ЦИФРОВОЙ ШКОЛЫ
НАВЧАННЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЦИФРОВОЇ ШКОЛИ
 
Creator Smyrnova-Trybulska, Yevheniia M.
 
Subject teaching; informative-educational environment of school; digital school; personality-oriented paradigm of education; Multicenter; Project of eEurope 2010
обучение; информационно-образовательное пространство школы; цифровая школа; личностно-ориентированная парадигма образования; Мультицентр; проект eEurope 2010
навчання; інформаційно-освітній простір школи; цифрова школа; особистісно-орієнтована парадигма освіти; Мультицентр; проект eEurope 2010
 
Description In the article basic descriptions of teaching in the conditions of informative-educational environment of school of a new structure are considered – digital taking into account the personality-oriented paradigm of education; the example of the use of school as a Multicenter is represented, the substantive provisions of the European project of eEurope 2010 are analyzed, touching informatizations of education, in particular schools which it is possible to examine as a model of near future.
В статье рассмотрены основные характеристики обучения в условиях информационно-образовательного пространства школы новой формации – цифровой с учетом личностно-ориентированной парадигмы образования; представлен пример использования школы в качестве Мультицентра, проанализированы основные положения европейского проекта eEurope 2010, касающиеся информатизации образования, в частности школ, которые можно рассматривать в качестве модели недалёкого будущего.
У статті розглянуті основні характеристики навчання в умовах інформаційно-освітнього простору школи нової формації – цифрової з врахуванням особистісно-орієнтованої парадигми освіти; поданий приклад використання школи як Мультицентру, проаналізовані основні положення європейського проекту eEurope 2010, що стосуються інформатизації освіти та зокрема шкіл, які можна розглядати як моделі недалекого майбутнього.
У статті розглянуті основні характеристики навчання в умовах інформаційно-освітнього простору школи нової формації – цифрової з врахуванням особистісно-орієнтованої парадигми освіти; поданий приклад використання школи як Мультицентру, проаналізовані основні положення європейського проекту eEurope 2010, що стосуються інформатизації освіти та зокрема шкіл, які можна розглядати як моделі недалекого майбутнього.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-08-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/160
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 4, No 3 (2007)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 4, No 3 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 4, No 3 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 4, No 3 (2007)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/160/146
 
Rights Copyright (c) 2010 Yevheniia M. Smyrnova-Trybulska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0