TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL
НАВЧАННЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЦИФРОВОЇ ШКОЛИ ОБУЧЕНИЕ В УСЛОВИЯХ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА ЦИФРОВОЙ ШКОЛЫ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЦИФРОВОЇ ШКОЛИ |
|
Creator |
Smyrnova-Trybulska, Yevheniia M.
|
|
Subject |
teaching; informative-educational environment of school; digital school; personality-oriented paradigm of education; Multicenter; Project of eEurope 2010
обучение; информационно-образовательное пространство школы; цифровая школа; личностно-ориентированная парадигма образования; Мультицентр; проект eEurope 2010 навчання; інформаційно-освітній простір школи; цифрова школа; особистісно-орієнтована парадигма освіти; Мультицентр; проект eEurope 2010 |
|
Description |
In the article basic descriptions of teaching in the conditions of informative-educational environment of school of a new structure are considered – digital taking into account the personality-oriented paradigm of education; the example of the use of school as a Multicenter is represented, the substantive provisions of the European project of eEurope 2010 are analyzed, touching informatizations of education, in particular schools which it is possible to examine as a model of near future.
В статье рассмотрены основные характеристики обучения в условиях информационно-образовательного пространства школы новой формации – цифровой с учетом личностно-ориентированной парадигмы образования; представлен пример использования школы в качестве Мультицентра, проанализированы основные положения европейского проекта eEurope 2010, касающиеся информатизации образования, в частности школ, которые можно рассматривать в качестве модели недалёкого будущего. У статті розглянуті основні характеристики навчання в умовах інформаційно-освітнього простору школи нової формації – цифрової з врахуванням особистісно-орієнтованої парадигми освіти; поданий приклад використання школи як Мультицентру, проаналізовані основні положення європейського проекту eEurope 2010, що стосуються інформатизації освіти та зокрема шкіл, які можна розглядати як моделі недалекого майбутнього. У статті розглянуті основні характеристики навчання в умовах інформаційно-освітнього простору школи нової формації – цифрової з врахуванням особистісно-орієнтованої парадигми освіти; поданий приклад використання школи як Мультицентру, проаналізовані основні положення європейського проекту eEurope 2010, що стосуються інформатизації освіти та зокрема шкіл, які можна розглядати як моделі недалекого майбутнього. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2010-08-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/160
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 4, No 3 (2007)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 4, No 3 (2007) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 4, No 3 (2007) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 4, No 3 (2007) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/160/146
|
|
Rights |
Copyright (c) 2010 Yevheniia M. Smyrnova-Trybulska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|