Record Details

EXPERIENCE OF USING WEBINARS ON CAREER GUIDANCE AMONG THE APPLICANTS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIENCE OF USING WEBINARS ON CAREER GUIDANCE AMONG THE APPLICANTS
ОПЫТ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВЕБИНАРОВ В ПРОФОРИЕНТАЦИОННОЙ РАБОТЕ СРЕДИ АБИТУРИЕНТОВ
ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ВЕБІНАРІВ У ПРОФОРІЄНТАЦІЙНІЙ РОБОТІ СЕРЕД АБІТУРІЄНТІВ
 
Creator Mosiichuk, Vitalii S.
Rudenko, Nataliia N.
Protsko, Ihor V.
 
Subject career guidance; distance learning technology, webinars; social networking; promotion of educational activities; viral advertising
профориентационная работа; дистанционные технологии обучения; вебинары; социальные сети; продвижение мероприятий в Интернет; вирусная реклама
профорієнтаційна робота; дистанційні технології навчання; вебінари; соціальні мережі; промоція навчальних заходів; вірусна реклама
 
Description This article describes the experience of career guidance to students using ICT. Technical features of conducting webinars in order to allow the participation of the maximum number of participants are disclosed. To inform students about webinars and for invitations to participate social networks popular among the youth were used, which allowed us to provide long-term feedback between teachers and students, to create a community for mutual support between members. Evaluating the effectiveness of career guidance is made on the basis of statistical data of webometric analytics systems.
В статье описан опыт проведения профориентационной работы среди абитуриентов с применением информационно-телекоммуникационных технологий. Раскрыты технические особенности проведения вебинаров с целью обеспечения максимального большого количества участников. Для распространения информации о вебинарах среди абитуриентов использовались популярные среди молодежи социальные сети. Это позволило обеспечить длительную обратную связь между преподавателями и абитуриентами, позволило создать сообщество для взаимопомощи между участниками вебинаров. Оценка эффективности профориентационной работы выполнена на основе статистические данных вебометрических систем аналитики.
У статті описано досвід проведення профорієнтаційної роботи серед абітурієнтів з застосуванням інформаційно-телекомунікаційних технологій. Розглянуто технічні особливості організації проведення вебінарів з метою забезпечення можливості участі максимальної кількості учасників. З метою поширення інформації про вебінари серед абітурієнтів і запрошення їх до участі використано популярні серед молоді соціальні мережі. Це дало змогу забезпечити тривалий зворотній зв’язок між викладачами вищого навчального закладу і випускниками загальноосвітніх шкіл, забезпечило передумови створення спільноти для взаємодопомоги між самими учасниками вебінарів. Оцінка ефективності профорієнтаційної роботи виконана на основі статистичних даних вебометричних систем аналітики.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-04-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/895
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 40, No 2 (2014); 115-125
Информационные технологии и средства обучения; Vol 40, No 2 (2014); 115-125
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 115-125
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 115-125
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/895/753
 
Rights Copyright (c) 2014 Vitalii S. Mosiichuk, Nataliia N. Rudenko, Ihor V. Protsko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0