FLIPPED CLASSROOM TECHNOLOGY IN DISTANCE AND FULL-TIME TRAINING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FLIPPED CLASSROOM TECHNOLOGY IN DISTANCE AND FULL-TIME TRAINING
ТЕХНОЛОГИЯ FLIPPED CLASSROOM В ДИСТАНЦИОННОМ И ОЧНОМ ОБУЧЕНИИ ТЕХНОЛОГІЯ FLIPPED CLASSROOM В ДИСТАНЦІЙНОМУ Й ОЧНОМУ НАВЧАННІ |
|
Creator |
Volnevych, Oleksandr I.
|
|
Subject |
distance learning; dynamic video lecture; reflection; independent work; synopsis; "flipped classroom"; a screencast
дистанционное обучение; динамическая видеолекция; рефлексия; самостоятельная работа; конспект; «flipped classroom»; скринкаст дистанційне навчання; динамічна відеолекція; рефлексія; самостійна робота; конспект; «flipped classroom»; скрінкаст |
|
Description |
In the present paper there are considered some aspects of the application of new technology of learning process «flipped classroom» formation on the basis of dynamic video lectures in full-time and distance learning. The considered technology is aimed at enhancing the value of students’ independent work, primarily — through creative approach to creation of the lecture material conspectus. Reallocation of learning hours in the direction of increasing time of practical work contributes to the development of students' skills in applying the acquired knowledge. It is presented brief information about the implementation of this technology: definition of screencast, which is actually the base for creation of dynamic video lectures, the main characteristics of the existing software designed for the implementation of training video courses.
В представленной работе рассмотрены некоторые аспекты применения новой технологии построения учебного процесса «flipped classroom» на основе динамической видеолекции в обычном (очном) и дистанционном обучении. Рассмотренная технология направлена на усиление значения самостоятельной работы учащихся, прежде всего — за счет творческого подхода к построению конспекта лекционного материала. Перераспределение учебных часов в сторону увеличения времени практической работы способствует развитию у учащихся навыков в применении приобретенных знаний. Даны краткие сведения относительно реализации указанной технологии: приводится понятие скринкаста, который, фактически, является базой построения динамических видеолекций, приведены основные характеристики существующего программного обеспечения, предназначенного для реализации учебных видеокурсов. У представленій роботі розглянуто деякі аспекти застосування нової технології побудови навчального процесу «flipped classroom» на основі динамічної відеолекції у звичайному (очному) і дистанційному навчанні. Розглянута технологія спрямована на підсилення значення самостійної роботи учнів, насамперед — за рахунок творчого підходу до побудови конспекту лекційного матеріалу. Перерозподіл аудиторних годин у бік підвищення часу практичної роботи сприяє розвитку в учнів навичок у застосуванні здобутих знань. Коротко надано відомості щодо реалізації вказаної технології: надано поняття скрінкасту, який є фактичною базою побудови динамічних відеолекцій, наведено основні характеристики існуючого програмного забезпечення, призначеного для реалізації навчальних відеокурсів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2013-09-12
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/866
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 36, No 4 (2013); 121-131
Информационные технологии и средства обучения; Vol 36, No 4 (2013); 121-131 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 121-131 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 121-131 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/866/646
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Oleksandr I. Volnevych
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|