PROBLEMS OF DISTANCE LEARNING OF ADULTS IN THE RESEARCHES OF COMPARATIVE PEDAGOGICS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROBLEMS OF DISTANCE LEARNING OF ADULTS IN THE RESEARCHES OF COMPARATIVE PEDAGOGICS
ПРОБЛЕМА ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ В ИССЛЕДОВАНИЯХ ПО СРАВНИТЕЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКЕ ПРОБЛЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ У ДОСЛІДЖЕННЯХ З ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ |
|
Creator |
Anishchenko, Olena V.
|
|
Subject |
adult education; distance education; distance learning; comparative pedagogics
образование взрослых; дистанционное образование; дистанционное обучение; сравнительная педагогика освіта дорослих; дистанційна освіта; дистанційне навчання; порівняльна педагогіка |
|
Description |
The article focuses primarily on the problem of distance learning of adults in foreign pedagogical practice. The author provides insight into some peculiarities of development of distance education in post-soviet, American countries, Great Britain with the help of in-depth analysis of scientific investigations of Comparative Pedagogics. Special attention is paid to the functioning of the system of distance learning of adults which should be implemented on the basis of methodological and andragogical principals. The principal trends of the usage of advanced ideas of foreign experience for distance learning students in the field of adult education in Ukraine are suggested.
Статья посвящена проблеме дистанционного обучения взрослых в зарубежной педагогической практике. На основе анализа научных исследований по сравнительной педагогике автором охарактеризованы некоторые особенности развития дистанционного образования в отдельных постсоветских странах, Великобритании, США. Обоснована целесообразность функционирования системы дистанционного образования взрослых на основе общеметодологических и андрагогических принципов. Изложены основные направления использования прогрессивных идей зарубежного опыта для слушателей дистанционной формы обучения в сфере образования взрослых в Украине. Статтю присвячено висвітленню проблеми дистанційного навчання дорослих у зарубіжній педагогічній практиці. На основі аналізу наукових досліджень з порівняльної педагогіки автором схарактеризовано певні особливості розвитку дистанційної освіти в окремих пострадянських країнах, Великобританії, США. Доведено, що функціонування системи дистанційного навчання дорослих має здійснюватися на основі загальнометодологічних та андрагогічних принципів. Запропоновано основні напрями використання прогресивних ідей зарубіжного досвіду для слухачів дистанційної форми навчання у галузі освіти дорослих в Україні. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/385
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 21, No 1 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 21, No 1 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 21, No 1 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 21, No 1 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/385/357
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Olena V. Anishchenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|