ORGANIZATION OF FUTURE ENGINEERS' PROJECT-BASED LEARNING WHEN STUDYING THE PROJECT MANAGEMENT METHODOLOGY
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ORGANIZATION OF FUTURE ENGINEERS' PROJECT-BASED LEARNING WHEN STUDYING THE PROJECT MANAGEMENT METHODOLOGY
ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОЕКТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ МЕТОДОЛОГИИ УПРАВЛЕНИЯ ПРОЕКТАМИ ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЕКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ У ВИВЧЕННІ МЕТОДОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ |
|
Creator |
Lutsenko, Halyna V.
Bevz, Vitalii P. |
|
Subject |
engineering education; project-based learning; computer-aided systems of project management; MS Project
инженерное образование; проектно-ориентированное образование; автоматизированные системы управления проектами; MS Project інженерна освіта; проектно-орієнтоване навчання; автоматизовані системи управління проектами; MS Project |
|
Description |
The peculiarities of modern world experience of implementation of project-based learning in engineering education have been considered. The potential role and place of projects in learning activity have been analyzed. The methodology of organization of project-based activity of engineering students when studying the project management methodology and computer systems of project management has been proposed. The requirements to documentation and actual results of students' projects have been described in detail. The requirements to computer-aided systems of project management developed by using Microsoft Project in the scope of diary scheduling and resources planning have been formulated.
Рассмотрены особенности мирового опыта по внедрению проектно-ориентированных подходов при обучении студентов инженерных специальностей. Проанализированы возможные роль и место проектов в учебной деятельности. Представлена методика организации проектной деятельности студентов инженерной специальности при изучении методологии управления проектами и компьютерных систем управления проектами. Детально описаны требования к документальному оформлению и фактическому наполнению студенческих проектов. Сформулированы требования к автоматизированным системам управления проектами, разработанными средствами Microsoft Project, в части реализации календарного и ресурсного планирования. Розглянуто особливості світового досвіду з упровадження проектно-орієнтованих підходів до навчання студентів інженерних спеціальностей. Проаналізовано можливі роль і місце проектів у навчальній діяльності. Представлено методику організації проектної діяльності студентів інженерної спеціальності під час вивчення методології управління проектами і комп’ютерних систем управління проектами. Детально описано вимоги до документального оформлення і фактичного наповнення студентських проектів. Сформульовано вимоги до автоматизованих систем управління проектами, виконаними засобами Microsoft Project, у частині реалізації календарного і ресурсного планування. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-02-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1152
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 45, No 1 (2015); 123-133
Информационные технологии и средства обучения; Vol 45, No 1 (2015); 123-133 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 123-133 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 123-133 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1152/882
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Halyna V. Lutsenko, Vitalii P. Bevz
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|