Record Details

DIDACTIC REQUIREMENTS FOR COMPUTER ORIENTED TRAINING ENVIRONMENT OF POSTGRADUATE TEACHER EDUCATION

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title DIDACTIC REQUIREMENTS FOR COMPUTER ORIENTED TRAINING ENVIRONMENT OF POSTGRADUATE TEACHER EDUCATION
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ К КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЕ ЗАВЕДЕНИЯ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ДИДАКТИЧНІ ВИМОГИ ДО КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Kolos, Kateryna R.
 
Subject computer oriented learning environment; the establishment of postgraduate education; didactic requirement information and communication technologies
компьютерно ориентированная учебная среда; заведение последипломного образования; дидактические требования; информационно-коммуникационные технологии
комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище; заклад післядипломної педагогічної освіти; дидактичні вимоги; інформаційно-комунікаційні технології
 
Description In the study the concepts of “didactic requirements for computer oriented learning environment of Postgraduate education establishment” was specified, identified specific teaching requirements for computer oriented learning environment of post-graduate teacher education, including the objectives, content, means and forms of computer-based learning environment of Postgraduate education. Also grounded the requirement for creation of Computer oriented learning environment of post-graduate teacher education taking into account comfort, health and life-saving conditions, professional and personal characteristics of students, new role of teachers, implementation and management of credit-modular system of teaching and learning process of post-graduate teacher education computer oriented learning environment.
В исследовании уточнено понятие «дидактические требования к компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования (КОУС ЗППО), определены характерные дидактические требования к КОУС ЗППО, в частности к целям, содержанию, задачам, средствам и формам компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования. Также обоснованы требования по созданию в КОУС ЗППО комфортных, здоровье- и жизнесберегающих условий, учет профессиональных и личностных характеристик слушателей, новой роли преподавателя, внедрения и рационального использования кредитно-модульной системы в учебно-познавательном процессе компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования.
У дослідженні уточнено поняття «дидактичні вимоги до комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти (КОНС ЗППО)»; визначено характерні дидактичні вимоги до КОНС ЗППО, зокрема до цілей, змісту, завдань, засобів і форм комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. Також обґрунтовано вимоги щодо створення у КОНС ЗППО комфортних, здоров’я- і життєзберігаючих умов, врахування професійних і особистісних характеристик слухачів, нової ролі викладача, упровадження і раціонального використання кредитно-модульної системи у навчально-пізнавальному процесі комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти тощо.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-06-22
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/834
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 11-21
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 11-21
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 11-21
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 11-21
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/834/619
 
Rights Copyright (c) 2013 Kateryna R. Kolos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0