Record Details

ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР УЧНЯ В КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР УЧНЯ В КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
PERSONAL PUPIL SPACE IN COMPUTER-ORIENTED EDUCATIONAL ENVIRONMENT
ЛИЧНОСТНОЕ ПРОСТРАНСТВО УЧЕНИКА В КОМПЬЮТЕРНО-ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЕ
 
Creator Zhuk, Yuriy O.
 
Subject навчальне середовище; інформаційно-комунікаційні технології; комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання; педагогічна доцільність
educational environment, information and communication technologies, computer-oriented educational means, pedagogic expediency
учебная среда; информационно-коммуникационные технологии; компьютерно-ориентированные средства обучения; педагогическая целесообразность
 
Description У статті на основі аналізу середового підходу в освіті розглянуто особливості навчальної діяльності в комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі, визначені зони доступності матеріальних і інформаційних об'єктів для маніпулювання учасниками освітнього процесу. Показано, що дана проблема набуває особливого значення у зв’язку з проникненням у навчальний процес загальноосвітньої школи інтернет-орієнтованих засобів навчання, на основі яких формуються відкриті навчальні середовища. Визначено умови педагогічної доцільності використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання в навчальному процесі. 
The article considers the peculiarities of study activity in computer-oriented educational environment based on the environment approach analysis, zones of accessibility of material and informational objects are determined for manipulation by participants of educational process. It is shown that said problem becomes particularly important in connection with entering of internet-oriented educational means into educational process of general educational school, which are the basis for creation of opened educational environment. The conditions of pedagogic expediency of computer-oriented educational means use in educational process are determined.
В статье на основе анализа средового подхода в образовании рассмотрены особенности учебной деятельности в компьютерно-ориентированной учебной среде, определены зоны доступности материальных и информационных объектов для манипулирования участниками образовательного процесса. Показано, что данная проблема приобретает особую значимость в связи с проникновением в учебный процесс общеобразовательной школы интернет-ориентированных средств обучения, на основе которых формируются открытые учебные среды. Определены условия педагогической целесообразности использования компьютерно-ориентированных средств обучения в учебном процессе.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-06-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/693
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/693/508
 
Rights Copyright (c) 2012 Yuriy O. Zhuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0