THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES OF THE QUALITY EDUCATION MANAGEMENT IN PRIVATE SCHOOLS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES OF THE QUALITY EDUCATION MANAGEMENT IN PRIVATE SCHOOLS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ УПРАВЛЕНИЯ КАЧЕСТВОМ ОБРАЗОВАНИЯ ВШКОЛАХ ЧАСТНОЙ ФОРМЫ СОБСТВЕННОСТИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТИ В ШКОЛАХ ПРИВАТНОЇ ФОРМИ |
|
Creator |
Plish, Iryna V.
|
|
Subject |
education; information and communication technologies; quality; information education environment; school; pupil; teacher; education process
обучение; информационно-коммуникационные технологии; качество; информационная образовательная среда; школа; ученик; учитель; учебный процесс навчання; інформаційно-комунікаційні технології; якість; інформаційне освітнє середовище; школа, учень; учитель; навчально-виховний процес |
|
Description |
The article deals with the peculiarities of the use of information and communication technologies (ICT) in the process of the quality education management in private schools. The social importance and the novelty of private education as well as the role of the quality education management and in the same time the lack of practical realization of the effective mechanisms caused the search of the effective technologies of the quality management. The structure of information education environment was proposed into the article. The main goal is to give opportunity to be effective and operative in the process of decision making. The positive influence on the education process was underlined.
В статье рассмотрены и выделены особенности использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в процессе управления качеством образования в школах частной формы собственности. Актуальность и социальная значимость для развития общества проблемы качества обучения в частной школе, усиление роли управления относительно его обеспечения, недостаточный уровень ее практической реализации обусловили поиск путей использования информационно-коммуникационных технологий в управлении качеством образования в школах частной формы собственности. Предложена структура информационной образовательной среды, сформированность которой дает возможность оперативно и эффективно принимать управленческие решения. Отмечено, в свою очередь, положительное влияние на качество учебного процесса и качество образования. У статті розглянуто і виокремлено особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі управління якістю освіти в школах приватної форми власності. Актуальність і соціальна значущість проблеми якості навчання в приватній школі для розвитку суспільства, посилення ролі управління щодо її забезпечення, недостатній рівень практичної реалізації зумовили пошук шляхів використання інформаційно-комунікаційних технологій в управлінні якістю освіти в школах приватної форми власності. Запропоновано структуру інформаційного освітнього середовища, сформованість якого надає можливість оперативно й ефективно приймати управлінські рішення. Зазначене, у свою чергу, позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу і якість освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-03-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/627
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/627/473
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Iryna V. Plish
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|