ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ РОБОТІ ЗІ ШКОЛЯРАМИ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ РОБОТІ ЗІ ШКОЛЯРАМИ
THE USE OF ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS IN SOCIAL AND EDUCATIONAL WORK WITH PUPILS ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ЭЛЕКТРОННЫХ СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЕЙ В СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ РАБОТЕ С ШКОЛЬНИКАМИ |
|
Creator |
Oleksiuk, Natalia V.
Lebedenko, Lesya V. |
|
Subject |
електронні соціальні мережі; школярі; загальноосвітні навчальні заклади; соціально-педагогічна робота
electronic social networks; pupils; general education institutions; social and educational work электронные социальные сети; школьники; общеобразовательные учебные заведения; социально-педагогическая работа |
|
Description |
Електронні соціальні мережі є потужним засобом комунікації мільйонів зареєстрованих користувачів, адже саме окремі соціальні спільноти набирають значної популярності серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів. На думку авторів, використання електронних соціальних мереж є актуальним не тільки для навчальних цілей, але й для здійснення соціально-педагогічної роботи у шкільному середовищі. У публікації розглянуто електронні соціальні мережі, зокрема ділові мережі, здійснено порівняння їх властивостей. Окреслено властивості електронних соціальних мереж. Описано основні функції соціально-педагогічної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі. Визначено можливості і шляхи використання електронних соціальних мереж для забезпечення соціально-педагогічної роботи зі школярами.
Electronic social networks are powerful means of communication for million registered users, because some social groups are gaining considerable popularity among pupils of secondary schools. The author believes that the use of electronic social networks is actual not just for training purposes, but also to implement the social and educational work in the school environment. In publication there have been reviewed electronic social networks, including business networks, comparison of their properties. The properties of electronic social networks, as well as the basic functions of social and educational work in secondary schools are described. The possibilities and ways of using of electronic social networks for social and educational work with pupils are determined. Электронные социальные сети являются мощным средством коммуникации миллионов зарегистрированных пользователей, ведь именно отдельные социальные сообщества набирают большую популярность среди учащихся общеобразовательных учебных заведений. По мнению авторов, использование электронных социальных сетей является актуальным не только для учебных целей, но и для осуществления социально-педагогической работы в школьной среде. В публикации рассмотрены электронные социальные сети, в частности деловые сети, проведено сравнение их свойств. Определены свойства электронных социальных сетей. Описаны основные функции социально-педагогической работы в общеобразовательном учебном заведении. Определены возможности и пути использования электронных социальных сетей для обеспечения социальной работы со школьниками. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-09-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Peer-reviewed Article рецензируемая статья |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1273
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 48, No 4 (2015); 88-102
Информационные технологии и средства обучения; Vol 48, No 4 (2015); 88-102 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 88-102 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 88-102 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1273/946
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Natalia V. Oleksiuk, Lesya V. Lebedenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|