FEATURES OF ON-LINE LEARNING IN AUSTRIA
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FEATURES OF ON-LINE LEARNING IN AUSTRIA
ОСОБЛИВОСТІ ОН-ЛАЙН НАВЧАННЯ В АВСТРІЇ ОСОБЕННОСТИ ОН-ЛАЙН ОБУЧЕНИЯ В АВСТРИИ |
|
Creator |
Ivanytska, Nataliia
Kern, Michael |
|
Subject |
e-Learning; mobile learning; virtual learning; educational platform; Physics; Leone; Tyrol; Austria
дистанційне; електронне; мобільне; віртуальне навчання; освітня платформа; фізика; ЛеОн; Тіроль; Австрія дистанционное; мобильное; виртуальное обучение; платформа для обучения; фізика; ЛеОн; Тироль; Австрия |
|
Description |
The article is devoted to the expediency of using distance learning of physics in the educational process. The article deals with features and types of distance learning. Such concepts as "e-Learning", "mobile learning", "virtual learning", with the help of practical "online" learning experience based on modern European educational platform Leon (Tyrol, Austria) are revealed. The article defines the structure and the interrelationships between the components of control in distance learning. The expediency of the use of distance learning is grounded on condition that there is an appropriate hardware and software in an educational establishment.
Стаття присвячена доцільності використання дистанційного навчання фізики у навчально-виховному процесі. У статті розглянуто особливості та види дистанційного навчання. Розкриті такі концепції, як «електронне», «мобільне» і «віртуальне» навчання, спираючись на практичний досвід навчання «он-лайн» на основі сучасної європейської освітньої платформи ЛеОн (Тіроль, Австрія). Стаття визначає структуру та взаємозв'язки між складовими контролю при дистанційному навчанні. Обґрунтована доцільність застосування дистанційного навчання за умови наявності відповідного технічного та програмного забезпечення у навчальному закладі. Статья посвящена целесообразности использования дистанционного обучения физике в учебно-воспитательном процессе. В статье рассмотрены особенности и виды дистанционного обучения. Раскрыты такие концепции, как «электронное», «мобильное», «виртуальное» обучение, опираясь на практический опыт обучения «он-лайн» на основе современной европейской платформы ЛеОн (Тироль, Австрия). Статья определяет структуру и взаимосвязи между составляющими контроля при дистанционном обучении. Доказывается целесообразность применения дистанционного обучения при условии наличия соответствующего технического и программного обеспечения. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-04-08
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1201
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 46, No 2 (2015); 22-28
Информационные технологии и средства обучения; Vol 46, No 2 (2015); 22-28 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 22-28 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 22-28 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1201/903
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Nataliia Ivanytska, Michael Kern
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|