STUDENTS’ INFORMATION AND СOMMUNICATION COMPETENCE AS AN ASPECT OF MONITORING (OESD AND IEA INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDY EXPERIENCE)
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
STUDENTS’ INFORMATION AND СOMMUNICATION COMPETENCE AS AN ASPECT OF MONITORING (OESD AND IEA INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDY EXPERIENCE)
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИКОВ КАК АСПЕКТ МОНИТОРИНГА (ОПЫТ МЕЖДУНАРОДНЫХ СРАВНИТЕЛЬНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ ОEСD И IEA) ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНИКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ЯК АСПЕКТ МОНІТОРИНГУ (ДОСВІД МІЖНАРОДНИХ ПОРІВНЯЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ОEСD ТА IEA) |
|
Creator |
Hrytsenchuk, Olena O.
|
|
Subject |
pupils’ information and communication competence (IC-competence); quality monitoring; general secondary education
информационно-коммуникационная компетентность (ИК-компетентность) учащихся; мониторинг; общее среднее образование інформаційно-комунікаційна компетентність (ІК-компетентність) учнів; моніторинг; моніторинг ІК-компетентності; середня освіта |
|
Description |
The article deals the experience of the The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA and the Organisation for Economic Cooperation and Development - OECD in monitoring studies of students’ information and communication competence ( IC - competence ) of secondary schools, presented an analysis of common approaches to monitoring studies IC - competence of pupils in Europe at the present stage. There are identified peculiarities, common trends and future development.
В статье отражен опыт международных организаций: Международной ассоциации оценивания учебных достижений (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA ) и Организации по экономическому сотрудничеству и развитию ОЭСР (Organisation for Economic Cooperation and Development - ОEСD) по мониторинговым исследованиям информационно - коммуникационной компетентности (ИК - компетентности) учащихся общеобразовательных учебных заведений; представлен анализ общих подходов к мониторинговым исследованиям ИК - компетентности учащихся в странах Европы на современном этапе. Определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития. У статті висвітлено досвід міжнародних організацій: Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA) та Організації з економічного спiвробiтництва та розвитку ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) щодо моніторингових досліджень інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів; подано аналіз загальних підходів до моніторингових досліджень ІК-компетентності учнів у країнах Європи на сучасному етапі. Визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2013-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/958
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 38, No 6 (2013); 1-12
Информационные технологии и средства обучения; Vol 38, No 6 (2013); 1-12 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 1-12 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 1-12 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/958/709
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|