Record Details

EXPERIMENTAL VERIFICATION OF THE EFFECTIVENESS OF SYSTEM “AGAPA” AS A LEARNING TOOL FOR BACHELOR OF SOFTWARE ENGINEERING IN SYSTEM PROGRAMMING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIMENTAL VERIFICATION OF THE EFFECTIVENESS OF SYSTEM “AGAPA” AS A LEARNING TOOL FOR BACHELOR OF SOFTWARE ENGINEERING IN SYSTEM PROGRAMMING
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНАЯ ПРОВЕРКА ЭФФЕКТИВНОСТИ МЕТОДИКИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ СИСТЕМЫ «АГАПА» В ОБУЧЕНИИ СИСТЕМНОМУ ПРОГРАММИРОВАНИЮ БАКАЛАВРОВ ПРОГРАММНОЙ ИНЖЕНЕРИИ
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «АГАПА» У НАВЧАННІ СИСТЕМНОГО ПРОГРАМУВАННЯ БАКАЛАВРІВ ПРОГРАМНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ
 
Creator Striuk, Andrii M.
 
Subject blended learning; system programming; blended learning management system; methods using ICT; system "Agapa"
комбинированное обучение; системное программирование; система управления комбинированным обучением; методика использования ИКТ; система «Агапа»
комбіноване навчання; системне програмування; система управління комбінованим навчанням; методика використання ІКТ; система "Агапа"
 
Description This article describes the main stages of experimental work on the development of learning management system "Agapa" and methods of its use in blended learning. Piloting the developed technique showed that the blended learning of System Programming for bachelor of Software Engineering using "Agapa" contributes to raising academic achievements. Shows the validation of the results obtained by methods of mathematical statistics, formulated conclusions regarding the future research.
В статье описаны основные этапы опытно-экспериментальной работы по разработке системы управления обучением «Агапа» и методики ее использования при комбинированной форме организации обучения. Экспериментальное внедрение разработанной методики показало, что организация учебного процесса по системному программированию бакалавров программной инженерии по модели комбинированного обучения с использованием системы «Агапа» содействует повышению уровня учебных достижений. Приведена проверка достоверности полученных результатов методами математической статистики, сделаны выводы относительно дальнейших направлений развития исследования.
У статті описано основні етапи дослідно-експериментальної роботи з розробки системи управління навчанням «Агапа» та методики її використання за комбінованою формою організації навчання. Експериментальне впровадження розробленої методики показало, що організація навчального процесу з системного програмування бакалаврів програмної інженерії за моделлю комбінованого навчання з використанням системи «Агапа» сприяє підвищенню рівня навчальних досягнень. Подано перевірку достовірності отриманих результатів методами математичної статистики, зроблено висновки щодо подальших напрямів розвитку дослідження.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-01-20
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/597
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/597/470
 
Rights Copyright (c) 2012 Andrii M. Striuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0