Record Details

EFFECTIVE WAYS OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION INSTITUTES TEACHERS’ TRAINING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EFFECTIVE WAYS OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION INSTITUTES TEACHERS’ TRAINING
ЭФФЕКТИВНЫЕ ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ИНСТИТУТОВ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ІНСТИТУТІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Kalachova, Liudmyla V.
 
Subject training; teachers institutes of postgraduate education; distance learning; part- distance learning; audio-visual teaching aids
повышение квалификации; преподаватели институтов последипломного педагогического образования; дистанционное обучение; очно-дистанционное обучение; аудиовизуальные средства обучения
підвищення кваліфікації; викладачі інститутів післядипломної педагогічної освіти; дистанційне навчання; очно-дистанційне навчання; аудіовізуальні засоби навчання
 
Description The article presents the results of comparative analysis of training for teachers of postgraduate pedagogical education institutes for various forms of training: full-time, full-time- distance and distance after the author's program "Teacher training of postgraduate pedagogical education institutes for use of audiovisual teaching aids." The comparison was done on such indicators as the number of participants who completed the training, the pace of learning, quality control test mastery of the material of the course, the qualitative and quantitative performance indicators of individual case studies. As a result, the article identifies the main advantages and disadvantages of each form of education and recommended the most effective form of in-service training of the teaching load.
В статье приведены результаты сравнительного анализа повышения квалификации преподавателей институтов последипломного педагогического образования по разным формам обучения: очной, очно-дистанционной и дистанционной по авторской программе «Подготовка преподавателей институтов последипломного педагогического образования к применению аудиовизуальных средств обучения». Сравнение проводилось по таким показателям, как количество участников, которые завершили обучение, темпы обучения, качество тестового контроля усвоения материала курса, качественные и количественные показатели выполнения индивидуальных практических заданий. Как результат в статье определены основные преимущества и недостатки каждой из форм обучения и рекомендовано наиболее эффективную форму повышения квалификации без отрыва от учебной нагрузки.
У статті наведено результати порівняльного аналізу підвищення кваліфікації викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти за різними формами навчання: очною, очно-дистанційною та дистанційною за авторською програмою «Підготовка викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти до застосування аудіовізуальних засобів навчання». Порівняння проводилось за такими показниками, як кількість учасників, які завершили навчання, темпи навчання, якість тестового контролю засвоєння матеріалу курсу, якісні й кількісні показники виконання індивідуальних практичних завдань. Як підсумок у статті визначено основні переваги і недоліки кожної з форм навчання й визначено найбільш ефективну форму підвищення кваліфікації без відриву від навчального навантаження.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-12-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/934
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 38, No 6 (2013); 170-181
Информационные технологии и средства обучения; Vol 38, No 6 (2013); 170-181
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 170-181
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 170-181
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/934/712
 
Rights Copyright (c) 2013 Liudmyla V. Kalachova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0