REVIEW OF EFFECTIVE METODS OF CREATING TEST TASKS AND TEST PROJECT FOR DETERMINING LEVELS OF PROFESSIONAL MILITARY TRAINING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
REVIEW OF EFFECTIVE METODS OF CREATING TEST TASKS AND TEST PROJECT FOR DETERMINING LEVELS OF PROFESSIONAL MILITARY TRAINING
ОБЗОР ДЕЙСТВЕННЫХ МЕТОДОВ СОЗДАНИЯ ТЕСТОВЫХ ЗАДАНИЙ И ПРОЕКТА ТЕСТА ПРЕДНАЗНАЧЕНЫХ ДЛЯ ОПРЕДЕЛЕНИЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ВОЕННОСЛУЖАЩИХ ОГЛЯД ДІЄВИХ МЕТОДІВ СТВОРЕННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ І ПРОЕКТУ ТЕСТУ, ПРИЗНАЧЕНИХ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ |
|
Creator |
Malik, Oleksandr I.
|
|
Subject |
testing; criteria for the selection of test material; assessment scale; professional training level
тестирование; критерии отбора тестового материала; шкала оценивания; уровень профессиональной подготовки тестування; критерії відбору тестового матеріалу; шкала оцінювання; рівень професійної підготовки |
|
Description |
Actuality of the given material is specified by the fact that the process of adopting tests as the main means of knowledge control is going on inUkraine. The article is dedicated to the theoretical and practical aspects of creating tests designated for determining levels of professional training. The article examines basic elements of the process of creating tests and test project following which gives the framework for creating reliable means of control. The article presents the list of the most important criteria of creating test tasks. The principal requirements to the structural elements of test tasks in order to create high quality tests have been suggested. The article also states the main features that can influence the test effectiveness in whole.
Актуальность изложенного материала обусловлена тем, что в Украине продолжается процесс внедрения тестирования как основного средства контроля усвоения знаний. Статья посвящена теоретико-практическим аспектам проблемы создания тестовых заданий, предназначенных для определения уровня профессиональной подготовки. Рассмотрены базовые элементы процесса создания тестовых заданий и проекта теста, соблюдение которых дает основу для создания надежного средства контроля. Сформулирован перечень принципиально важных критериев создания тестовых заданий. Предъявлены основные требования к структурным составляющим тестовых заданий с целью получения высококачественных тестов. Указаны основные параметры, которые влияют на эффективность теста в целом. Актуальність викладеного матеріалу обумовлена тим, що в Україні триває процес упровадження тестування як основного засобу контролю засвоєння знань. Стаття присвячена теоретико-практичним аспектам проблеми укладання тестових завдань, призначених для визначення рівня професійної підготовки. Розглянуті базові елементи процесу створення тестових завдань і проекту тесту, дотримання яких дає основу для створення надійного засобу контролю. Сформульовано перелік принципово важливих критеріїв укладання тестових завдань. Висунуті основні вимоги до структурних складових тестових завдань з метою отримання високоякісних тестів. Вказані основні параметри, що впливають на ефективність тесту в цілому. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-06-22
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/810
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 36-45
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 36-45 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 36-45 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 36-45 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/810/636
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Oleksandr I. Malik
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|