ЗАПОБІГАННЯ КОГНІТИВНОГО ПЕРЕНАВАНТАЖЕННЯ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ЗАПОБІГАННЯ КОГНІТИВНОГО ПЕРЕНАВАНТАЖЕННЯ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ
PREVENTION OF STUDENTS’ COGNITIVE OVERLOAD IN THE COURSE OF LEARNING WITH THE USE OF ELECTRONIC RESOURCES ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ КОГНИТИВНОЙ ПЕРЕГРУЗКИ СТУДЕНТОВ ВО ВРЕМЯ ОБУЧЕНИЯ С ПРИМЕНЕНИЕМ ЭЛЕКТРОННЫХ РЕСУРСОВ |
|
Creator |
Derkach, Tetiana M.
|
|
Subject |
інформаційні технології; електронні ресурси; когнітивне навантаження
information technologies; electron resources; cognitive load информационные технологии; электронные ресурсы; когнитивная нагрузка |
|
Description |
У статті узагальнені дані щодо аналізу наукової літератури, які стосуються можливостей запобігання когнітивного перенавантаження студентів під час навчання з використанням електронних ресурсів. На їх основі сформульовані загальні принципи, яких треба дотримуватися під час проектування і застосування динамічних візуалізацій. Описані окремі прийоми, що дозволяють коригувати когнітивне навантаження студентів. Розглянуті принципи можуть слугувати орієнтиром для розроблення і перевірки ефективності методик викладання. Їх дотримання дозволить викладачам свідомо й ефективно використовувати можливості інформаційних технологій і адаптувати електронні ресурси до різних груп студентів з урахуванням педагогічних, фізіологічних та психологічних факторів.
Literature data that describe some possibilities for prevention of students’ cognitive overload during learning with the use of electronic resources have been generalized in the paper. On this basis, general principles to be used for the design and further utilization of dynamic visualization have been formulated. Some techniques allowing the adjustment of students’ cognitive load have been described. The described principles can be used as a guiding line for the development and efficiency control of teaching techniques. If teachers obey the above principles then they will be able to use opportunities of information technologies knowingly and effectively and to adapt electronic resources for various student groups taking into account pedagogical, physiological and psychological factors. В статье обобщены литературные данные, касающиеся возможностей предотвращения когнитивной перегрузки студентов во время обучения с использованием электронных ресурсов. На их основе сформулированы общие принципы, которых нужно придерживаться при проектировании и применении динамических визуализаций. Описаны отдельные приемы, позволяющие корректировать когнитивную нагрузку студентов. Рассмотренные принципы могут служить ориентиром для разработки и проверки эффективности методик преподавания. Их соблюдение позволит преподавателям сознательно и эффективно использовать возможности информационных технологий и адаптировать электронные ресурсы для разных групп студентов с учетом педагогических, физиологических и психологических факторов. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/677
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/677/502
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Tetiana M. Derkach
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|