ТЕХНОЛОГІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ТЕХНОЛОГІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
THE TECHNOLOGY OF THE PREPARATION OF FUTURE INFORMATICS TEACHERS FOR THE INTRODUCTION OF PERSONALITY-ORIENTED TECHNOLOGIES ТЕХНОЛОГИЯ ПОДГОТОВКИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ ИНФОРМАТИКИ К ВНЕДРЕНИЮЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ |
|
Creator |
Usata, Olena Yu.
|
|
Subject |
особистісно-орієнтовані технології навчання; підготовка майбутніх учителів інформатики
personality-oriented technologies of teaching; future informatics teachers’ preparation личностно-ориентированные технологии обучения; подготовка будущих учителей информатики |
|
Description |
Дослідженню підготовки учителів до впровадження педагогічних технологій приділяється належна увага, проте аналіз наукових джерел, в тому числі й педагогічних досліджень, дають нам можливість стверджувати, що недостатньо теоретично й методично дослідженим залишається такий аспект, як підготовка майбутніх учителів інформатики до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання. У статті розглядаються передумови розробки та особливості реалізації в навчально-виховному процесі експериментальної технології підготовки майбутніх учителів інформатики до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання, що складається з таких основних блоків: цілемотиваційного, змістово-теоретичного, практично-лабораторного та аналітико-оцінного.
The study of teachers’ preparation for the introduction of pedagogical technologies is given due attention. However, the analysis of scientific sources, including the pedagogical studies, enables us to affirm that such aspect as the future informatics teachers’ preparation for the introduction of personality-oriented technologies of teaching is insufficiently studied theoretically and methodologically. The given article reviews the grounds of development and the peculiarities of realization in the educational process of the experimental technology of the future informatics teachers’ preparation for the introduction of personality-oriented technologies of teaching, which consists of such main elements: aim motivational, content theoretical, practical laboratory and analytical evaluation. Исследованию подготовки учителей к внедрению педагогических технологий уделяется много внимания. Но анализ научных источников, в том числе и педагогических исследований, даёт нам возможность утверждать, что недостаточно теоретически и методически исследованным остаётся такой аспект, как подготовка будущих учителей информатики к внедрению личностно ориентированных технологий обучения. В этой статье рассматриваются основы разработки и особенности реализации в учебно-воспитательном процессе экспериментальной технологии подготовки будущих учителей информатики к внедрению личностно ориентированных технологий обучения, которая состоит с таких основных блоков: целемотивационный, содержательно-теоретический, практически-лабораторный, процессуально-творческий, аналитико-оценочный. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/370
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 21, No 1 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 21, No 1 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 21, No 1 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 21, No 1 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/370/355
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Olena Yu. Usata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|