ORGANIZATION AND PEDAGOGICAL BASES FOR THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC LEARNING METHODOLOGICAL COMPLEXES FOR PUPILS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ORGANIZATION AND PEDAGOGICAL BASES FOR THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC LEARNING METHODOLOGICAL COMPLEXES FOR PUPILS
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ КОМПЛЕКСІВ ДЛЯ УЧНІВ ОРГАНИЗАЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ СОЗДАНИЯ ЭЛЕКТРОННЫХ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИХ КОМПЛЕКСОВ ДЛЯ УЧАЩИХСЯ |
|
Creator |
Klokar, Nataliia I.
|
|
Subject |
електронний навчально-методичний комплекс; інформаційно-освітній ресурс; загальні і специфічні принципи створення ЕНМК; компоненти змістової складової ЕНМК; інформаційно-технологічні вимоги до створення та використання ЕНМК
электрон. учебно-методический комплекс для учащихся; информационно-образовательный ресурс; общие и специфические принципы создания ЭУМК; компоненты содержательной составляющей ЭУМК; информационно-технологические требования к созданию и использованию ЭУМК e-learning methodol. complex; information and educational resource; common and specific principles for the development of ELMC; components of the content constituent of ELMC; information and technical requirements for the development and using of ELMC |
|
Description |
The didactic bases for the development of electronic learning methodological complexes for pupils are described. The components, specific characteristics, types, common and specific principles for the development of electronic learning methodological complexes are determined. Completed management cycle of the development of electronic learning methodological complexes for pupils is described. The components of the content constituent, information and technical requirements for the development and using of ELMC are analyzed.
У статті висвітлено дидактичні засади створення електронних навчально-методичних комплексів для учнів. Визначено компоненти, характерні ознаки, загальні і специфічні принципи їх створення, типи ЕНМК за характером організації взаємодії, за видами (гіпермедійний для on-line використання; мультимедійний для розміщення на компакт-диску або інших електронних носіях). Описано повний управлінський цикл створення електронних навчально-методичних комплексів для обдарованих учнів. Проаналізовано компоненти змістової складової, інформаційно-технологічні вимоги до створення та використання ЕНМК. В статье отражены дидактичные основы создания электронных учебно- методических комплексов для учащихся. Определены компоненты, характерные признаки, типы электронных учебно-методических комплексов, общие и специфические принципы их создания. Описан полный управленческий цикл создания электронных учебно-методических комплексов для учащихся. Проанализированы компоненты содержательной составляющей, информационно- технологические требования к созданию и использованию ЭУМК. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/379
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/379/333
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Nataliia I. Klokar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|