Record Details

PERSONAL ASPECTS OF ICT USAGE IN TEACHING OF MATHEMATICS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PERSONAL ASPECTS OF ICT USAGE IN TEACHING OF MATHEMATICS
ОСОБИСТІСНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІКТ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ
ЛИЧНОСТНЫЕ АСПЕКТЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИКТ В ОБУЧЕНИИ МАТЕМАТИКЕ
ОСОБИСТІСНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІКТ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ
 
Creator Kramarenko, Tetiana H.
 
Subject computer-based technologies; creative thinking; courseware; GRAN; development
компьютерные технологии; творческое мышление; GRAN; педагогическое программное средство; развитие
комп’ютерні технології; творче мислення; GRAN; педагогічний програмний засіб; розвиток
 
Description The increasing of effectiveness in the process of mathematics learning can be improved by the way of systematical use of new information technologies. Harmonious fitting of computer-based technologies into the didactic current system implies the psychological and pedagogical problem which can be solved through the development of computer-oriented courseware and of procedural recommendations for teachers.
Повышение результативности изучения математики возможно путём систематического использования средств НИТ. Психолого-педагогическая проблема гармоничного встраивания компьютерных технологий в действующую дидактическую систему видится в создании компьютерно-ориентированного учебно-методического обеспечения, в разработке практических рекомендаций учителям.
Підвищення результативності вивчення математики можливе шляхом систематичного використання засобів НІТ. Вирішення психолого-педагогічної проблеми гармонійного вбудовування комп’ютерних технологій в діючу дидактичну систему бачимо в створенні комп’ютерно-орієнтованого навчально-методичного забезпечення, в розробці практичних рекомендацій вчителям.
Підвищення результативності вивчення математики можливе шляхом систематичного використання засобів НІТ. Вирішення психолого-педагогічної проблеми гармонійного вбудовування комп’ютерних технологій в діючу дидактичну систему бачимо в створенні комп’ютерно-орієнтованого навчально-методичного забезпечення, в розробці практичних рекомендацій вчителям.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-09-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/263
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 3, No 2 (2007)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 3, No 2 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 3, No 2 (2007)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 3, No 2 (2007)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/263/249
 
Rights Copyright (c) 2010 Tetiana H. Kramarenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0