Record Details

THE PROCEDURE OF REALIZATION OF THE DIDACTIC PRINCIPLE OF VISUAL METHOD IN AN EDUCATIONAL LABORATORY

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE PROCEDURE OF REALIZATION OF THE DIDACTIC PRINCIPLE OF VISUAL METHOD IN AN EDUCATIONAL LABORATORY
МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНОГО ПРИНЦИПУ НАОЧНОСТІ У НАВЧАЛЬНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ
МЕТОДИКА РЕАЛИЗАЦИИ ДИДАКТИЧЕСКОГО ПРИНЦИПА НАГЛЯДНОСТИ В УЧЕБНОЙ ЛАБОРАТОРИИ
МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНОГО ПРИНЦИПУ НАОЧНОСТІ У НАВЧАЛЬНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ
 
Creator Protasov, Anatolii H.
 
Subject visual method; temperature measurement; MATLAB; thermal testing
наглядность; измерение температуры; MATLAB; тепловой контроль
наочність; вимірювання температури; MATLAB; тепловий контроль
 
Description This paper is devoted to the procedure of realization of the main didactic principle – use visual method which becomes an essential factor of student perception of educational sources. The procedure is realized with series of laboratory works which are based on the principle – “device-computer-software”. The transformers of a physical magnitude into electrical signal are used in laboratory works. The combination of these transformers and a computer form the device which can measure a physical magnitude. The software allows reconstructing a virtual field distribution of this magnitude in area and observing its history. MATLAB is used as software and it provides with computation of different physical processes. The proposed procedure provides with a direct visual method and an indirect one as well. This matter promotes forming future specialists’ professional competence.
В данной статье предлагается методика применения одного из основных дидактических принципов обучения – наглядности, который сегодня стал существенным фактором активизации восприятия студентом учебного материала. Методика реализуется через цикл практических лабораторных работ, построенных на принципе «прибор-компютер-программное обеспечение». В лабораторных работах используются преобразователи физических величин в электрический, которые в сочетании с компьютером образуют прибор, позволяющий измерять физическую величину. Программное обеспечение позволяет воссоздать виртуальное поле распределения этой физической величины в пространстве и наблюдать за его изменением во времени. В качестве программного обеспечения используется интерактивная среда MATLAB, позволяющая производить расчеты различных физических процессов. Предложенная методика обеспечивает, как непосредственную наглядность ученого материала, так и опосредованную наглядность, что способствует формированию у будущего специалиста элементов профессиональной компетентности.
У даній статті пропонується методика застосування одного з основних дидактичних принципів навчання – наочності, який сьогодні стає суттєвим фактором активізації  сприйняття студентом навчального матеріалу. Методика реалізується через цикл практичних лабораторних робіт, які побудовані за принципом «прилад-комп’ютер-програмне забезпечення». В лабораторних роботах використовуються перетворювачі фізичних величин у електричний сигнал, які у поєднанні з комп’ютером утворюють прилад, що дозволяє вимірювати фізичну величину. Програмне забезпечення дозволяє відтворити віртуальне поле розподілу цієї фізичної величини у просторі та спостерігати за його зміною у часі. В якості програмного забезпечення використовується інтерактивне середовище MATLAB, яке дозволяє проводити розрахунки різноманітних фізичних процесів. Запропонована методика забезпечує як безпосередню, так і опосередковану наочність учбового матеріалу, що сприяє формуванню у майбутнього фахівця елементів професійної компетентності.
У даній статті пропонується методика застосування одного з основних дидактичних принципів навчання – наочності, який сьогодні стає суттєвим фактором активізації сприйняття студентом навчального матеріалу. Методика реалізується через цикл практичних лабораторних робіт, які побудовані за принципом «прилад-комп’ютер-програмне забезпечення». В лабораторних роботах використовуються перетворювачі фізичних величин у електричний сигнал, які у поєднанні з комп’ютером утворюють прилад, що дозволяє вимірювати фізичну величину. Програмне забезпечення дозволяє відтворити віртуальне поле розподілу цієї фізичної величини у просторі та спостерігати за його зміною у часі. В якості програмного забезпечення використовується інтерактивне середовище MATLAB, яке дозволяє проводити розрахунки різноманітних фізичних процесів. Запропонована методика забезпечує як безпосередню, так і опосередковану наочність учбового матеріалу, що сприяє формуванню у майбутнього фахівця елементів професійної компетентності.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-08-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/214
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 14, No 6 (2009)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 14, No 6 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 14, No 6 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 14, No 6 (2009)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/214/200
 
Rights Copyright (c) 2010 Anatolii H. Protasov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0