INFORMATION AND COMMUNICATION SKILLS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN BELGIUM (FLEMISH COMMUNITY): GENERAL APPROACH TO THE CONTENT AND ASSESSMENT
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION SKILLS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN BELGIUM (FLEMISH COMMUNITY): GENERAL APPROACH TO THE CONTENT AND ASSESSMENT
ИНФОРМАЦИОННО-КОМУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИКОВ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ БЕЛЬГИИ (ФЛАМАНДСКОЕ СООБЩЕТСВО): ОБЩИЕ ПОДХОДЫ К СОДЕРЖАНИЮ И ОЦЕНИВАНИЮ ІНФОРМАЦІНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ БЕЛЬГІЇ (ФЛАМАНДСЬКА СПІЛЬНОТА): ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ЗМІСТУ Й ОЦІНЮВАННЯ |
|
Creator |
Hrytsenchuk, Olena O.
|
|
Subject |
information and communication competence of elementary school pupils; Flemish Community of Belgium; assessment of information and communication competence of elementary school pupils; general secondary education
информационно-коммуникационная компетентность учеников начальной школы; Фламандское сообщество Бельгии; оценивания информационно-коммуникационной компетентности учащихся начальной школы; общее среднее образование інформаційно-комунікаційна компетентність учнів початкової школи; Фламандська спільнота Бельгії; оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів початкової школи; загальна середня освіта |
|
Description |
The article deals with the problem of development of information and communication competence of primary education pupils in the Kingdom of Belgium (Flemish Community). There is presented an analysis of the experience of national institutions such as the Ministry of Education and Training of Flanders, the Agency for Quality Assurance in Education and Training, Pedagogical Advisory Services relating to the development of common approaches and assess the content of information and communication competence of elementary school students in Belgium. There are identified peculiarities, common trends and future development.
В статье освещается проблема формирования и развития информационно-коммуникационной компетентности учащихся начальной школы (возраст 6–12 лет) Королевства Бельгия (Фламандское сообщество). Представлен анализ опыта таких национальных институций как Министерство образования и профессиональной подготовки Фландрии, Агентство обеспечения качества образования и профессиональной подготовки, Консультационные педагогические службы касательно общих подходов к развитию содержания и оценки информационно-коммуникационной компетентности учащихся начальных классов Бельгии на современном этапе. Определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития содержания ИК-компетентности учащихся и его оценки. У статті висвітлюється проблема формування і розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учнів початкової школи (вік 6–12 років) Королівства Бельгія (Фламандська спільнота). Подано аналіз досвіду таких національних інституцій, як Міністерство освіти і професійної підготовки Фландрії, Агенція забезпечення якості освіти і професійної підготовки, Консультаційні педагогічні служби щодо загальних підходів розвитку змісту й оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів початкових класів Бельгії на сучасному етапі. Визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку змісту ІК-компетентності учнів і її оцінювання. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-12-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1161
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 44, No 6 (2014); 1-12
Информационные технологии и средства обучения; Vol 44, No 6 (2014); 1-12 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 1-12 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 1-12 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1161/855
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|