USE OF INTEGRATED SYSTEM OF ANALYSIS OF TESTS’ TASKS IN LCMS MOODLE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
USE OF INTEGRATED SYSTEM OF ANALYSIS OF TESTS’ TASKS IN LCMS MOODLE
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ВСТРОЕНОЙ СИСТЕМЫ АНАЛИЗА ТЕСТОВЫХ ЗАДАНИЙ В LCMS MOODLE ВИКОРИСТАННЯ ВБУДОВАНОЇ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ В LCMS MOODLE |
|
Creator |
Serhiienko, Volodymyr P.
Kukhar, Liudmyla О. Halytskyi, Oleksandr V. Mykytenko, Pavlo V. |
|
Subject |
test task; characteristics of tests; computer technology; mathematical and statistical methods; LCMS MOODLE 2.5.x
тестовое задание; характеристики тестовых заданий; компьютерные технологии; математико-статистические методы; LCMS MOODLE 2.5.x. тестове завдання; характеристики тестових завдань; комп’ютерні технології; математико-статистичні методи; LCMS MOODLE 2.5.х. |
|
Description |
This article discusses the possibility of using of integrated system of analysis of tests’ tasks LCMS MOODLE 2.5.х for mathematical and statistical processing of test results. It has been analyzed some parameters (median estimates, standard deviation, asymmetry of value, the value of kurtosis distribution, coefficient of internal consistency, correlation errors, standard error, success, guesstimation, assigned weight, effective weight index of discrimination, discrimination coefficient), which are used to analyze the characteristics of test items and the test as a whole. It is described their criteria and indicators of test quality and test items which are available in the system MOODLE, as well as proved their sufficiency for the effective implementation of test methods and their use in the educational process.
В данной статье рассматривается возможность использования встроенной системы анализа тестовых заданий LCMS MOODLE 2.5.х для математико-статистической обработки результатов тестирования. Проанализированы параметры (медиана оценок, стандартное отклонение, значение асимметрии распределения, значение эксцесса распределения, коэффициент внутренней согласованности, соотношение ошибок, стандартная ошибка, успешность, оценка наугад, предназначеный вес, эффективный вес, индекс дискриминации, коэффициент дискриминации), которые используются для анализа характеристик тестовых заданий и теста в целом. Описаны их критерии и показатели качества теста и тестовых заданий, доступных в системе MOODLE. Показано, что их достаточно для эффективного внедрения тестовых методик и их использования в учебном процессе. У даній статті розглядається можливість використання вбудованої системи аналізу тестових завдань LCMS MOODLE 2.5.х для математико-статистичного опрацювання результатів тестування. Проаналізовано параметри (медіана оцінок, стандартне відхилення, значення асиметрії розподілу, значення ексцесу розподілу, коефіцієнт внутрішньої узгодженості, співвідношення помилок, стандартна помилка, успішність, оцінка навмання, призначена вага, ефективна вага, індекс дискримінації, коефіцієнт дискримінації) характеристик тесту, які застосовуються для аналізу тестових завдань і тесту в цілому. Описано критерії показників якості тесту і тестових завдань, які доступні в системі MOODLE. Показано, що даних показників достатньо для ефективного впровадження тестових методик і використання у навчальному процесі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-05-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/979
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 196-208
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 196-208 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 196-208 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 196-208 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/979/782
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Volodymyr P. Serhiienko, Liudmyla О. Kukhar, Oleksandr V. Halytskyi, Pavlo V. Mykytenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|