Record Details

ICT TOOLS APPLICATION IN PEDAGOGICAL EXPERIMENT: ONLINE QUESTIONNAIRE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ICT TOOLS APPLICATION IN PEDAGOGICAL EXPERIMENT: ONLINE QUESTIONNAIRE
ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ІКТ-ЗАСОБІВ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ЕКСПЕРИМЕНТІ: ІНТЕРНЕТ АНКЕТУВАННЯ
ПРАКТИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИКТ СРЕДСТВ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ЭКСПЕРИМЕНТЕ: ИНТЕРНЕТ АНКЕТИРОВАНИЕ
 
Creator Kovalchuk, Viktoriia N.
 
Subject pedagogical research; information and communication technology; Internet surveys; Google profile; Excel chart
педагогічне дослідження; інформаційно-комунікаційні технології; Інтернет анкетування; Google анкета; діаграми Excel
педагогическое исследование, информационно-коммуникационные технологии; Интернет анкетирования; Google анкета диаграммы Excel
 
Description Given paper considers the technique of creating and using Web questionnaires in pedagogical research by the example of tool Google Form. It describes capabilities of the common tool to create a questionnaire, sending invitations to respondents, as well as organizing common access to the obtained data. Author provides examples and classifies types of Google Form questionnaires. There are demonstrated export survey results to MS Excel and presented practical advices on the survey data analysis, depending on type of proposed questions. Article gives a conclusion about the advantages of this product over similar in simplicity and affordability. There are also given recommendations on feasibility of internet surveys applications in order to improve organizational component of research and collaboration with colleagues.
У даній статті розглянуто методику створення і використання Інтернет анкет у педагогічному дослідженні на прикладі інструменту Google Form. Описано можливості даного засобу із сумісного створення анкети, розсилання запрошення респондентам, а також організації сумісного доступу до отриманих даних. Проведено порівняльний аналіз і подано класифікацію типів питань анкет Google Form. Продемонстровано особливості створення всіх типів питань та експорт результатів дослідження у MS Excel, представлено практичні рекомендації з аналізу даних опитування. Зроблено висновок про переваги даного засобу над аналогічними у простоті й доступності. Дано рекомендації про доцільність використання засобів Інтернет анкетування з метою покращення організаційної складової дослідження і співпраці з колегами.
В данной статье рассмотрена методика создания и использования Интернет анкеты в педагогическом исследовании на примере инструмента Google Form. Описаны возможности данного средства по совместному созданию анкеты, рассылка приглашения респондентам, а также организации совместного доступа к полученным данным. Проведен сравнительный анализ и классификация типов вопросов, предлагаемых этим инструментом. Продемонстрировано особенности создание всех типов вопросов, экспорт результатов исследования в MS Excel, практические рекомендации по анализу данных опроса. Сделан вывод о преимуществах данного средства над аналогичными в простоте и доступности. Даны рекомендации о целесообразности использования средств Интернет анкетирования с целью улучшения организационной составляющей исследования и сотрудничества с коллегами.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-06-22
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/832
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 135-152
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 135-152
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 135-152
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 135-152
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/832/618
 
Rights Copyright (c) 2013 Viktoriia N. Kovalchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0