ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ І ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ ХІМІЧНОЇ ОСВІТИ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ І ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ ХІМІЧНОЇ ОСВІТИ
INTERNET RESOURCES AND IMPROVING THE QUALITY OF SCHOOL CHEMICAL EDUCATION ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСЫ И ПОВЫШЕНИЕ КАЧЕСТВА ШКОЛЬНОГО ХИМИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ |
|
Creator |
Naumenko, Olga M.
|
|
Subject |
Інтернет; інформатизація освіти; якість освіти; вивчення хімії
Internet; informatization of education; quality of education; study of chemistry Интернет; информатизация образования; качество образования; изучение химии |
|
Description |
Розглядається питання застосування Інтернет-ресурсів з метою підвищення якості шкільної хімічної освіти. Якість освіти трактується як процес і як результат. Із позицій процесу, якість освіти – це стан системи освіти в цілому й умови освітньої діяльності у кожному навчальному закладі зокрема; як результат – вказує на відповідність рівня підготовки учнів вимогам Державного стандарту освіти і чинних освітніх програм, здатність задовольняти освітні запити особистості, відповідати потребам суспільства і держави. Зазначається, що розвиток системи шкільної освіти потребує постійного оновлення технологій, прискореного впровадження інновацій, швидкої адаптації до економічних і технологічних змін у світі.
The problem of Internet-resources usage aiming to improve the quality of school chemical education is examined in the article. Quality of education is interpreted as a process and as a result. From positions of process, quality of education is the state of the system of education on the whole and conditions of educational activity in every educational establishment in particular; as a result − specifies compliance with the level of students preparation to the requirements of the State standard of education and operating educational programs, ability to satisfy the educational queries of personality, to meet the needs of society and the state. It is noted, that development of the school system requires constant updating of technologies, speed-up introduction of innovations, and rapid adaptation to the economic and technological changes in the world. Рассматривается вопрос применения Интернет-ресурсов с целью повышения качества школьного химического образования. Качество образования трактуется как процесс и как результат. С позиций процесса, качество образования − это состояние системы образования в целом и условия образовательной деятельности в каждом учебном заведении в частности; как результат − указывает на соответствие уровня подготовки учеников требованиям Государственного стандарта образования и действующих образовательных программ, способность удовлетворять образовательные запросы личности, отвечать потребностям общества и государства. Отмечается, что развитие системы школьного образования требует постоянного обновления технологий, ускоренного внедрения инноваций, быстрой адаптации к экономическим и технологическим изменениям в мире. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-04-19
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/808
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 34, No 2 (2013); 56-63
Информационные технологии и средства обучения; Vol 34, No 2 (2013); 56-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 56-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 56-63 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/808/607
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|