Record Details

USING OF THE INTERNET SERVICES FOR QUALITY INCREASE OF THEORETICAL AND INDUSTRIAL TRAINING AT VOCATIONAL EDUCATION INSTITUTIONS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USING OF THE INTERNET SERVICES FOR QUALITY INCREASE OF THEORETICAL AND INDUSTRIAL TRAINING AT VOCATIONAL EDUCATION INSTITUTIONS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СЕРВИСОВ ИНТЕРНЕТ ДЛЯ ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА ТЕОРЕТИЧЕСКОГО И ПРОИЗВОДСТВЕННОГО ОБУЧЕНИЯ В УЧРЕЖДЕНИЯХ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Parzhnytsky, Victor V.
 
Subject vocational education; the Internet services; theoretical and industrial training
профессиональное обучение; сервисы Интернет; теоретическое и производственное обучение
професійне навчання; сервіси Інтернет; теоретичне і виробниче навчання
 
Description The article is devoted to analysis of the Internet services that can be reasonably used during the lessons for theoretical and industrial training at vocational education institutions. The services include electronic libraries, professional forums, occupational Internet and video journals, holding of webinars, and public servers that contain information concerning vocational issues. All these can improve and strengthen theoretical and practical knowledge of students during their self-instruction, can increase efficiency of theoretical and industrial training. Attention is focused on ergonomics and physiological rules for effective and resulting work at students' computers. Prospective way of work here is using the internet services in a context of distance learning at vocational education institutions.
Статья посвящена анализу сервисов Интернет, которые следует использовать во время уроков теоретического и производственного обучения в учреждениях профессионально-технического образования. Речь идет об электронных библиотеках, профессиональных форумах, специальных  интернет- и видео- журналах, проведение вебинаров, а также социальных серверах, на которых содержится информация профессионального направления, которая поможет усовершенствованию теоретических и закреплению практических знаний учеников во время их самостоятельной подготовки, повысит эффективность теоретического и производственного обучения. Акцентируется внимание на выполнении эргономико-физиологических правил для успешной и результативной работы учеников за компьютером. Перспективным направлением работы является использование сервисов Интернет в контексте дистанционного образования в учреждениях профессионально-технического образования.
Статтю присвячено аналізу сервісів Інтернет, які доцільно використовувати під час уроків теоретичного і виробничого навчання в закладах професійно-технічної освіти. Йдеться про електронні бібліотеки, професійні форуми, фахові інтернет- та відео- журнали, проведення вебінарів, а також соціальні сервери на яких міститься інформація за професійним спрямуванням, що уможливить поглиблення теоретичних і закріплення практичних знань учнів під час їхньої самостійної підготовки, підвищить ефективність теоретичного і виробничого навчання. Акцентується увага на дотриманні ергономіко-фізіологічних правил для ефективної та результативної роботи за комп’ютером учнів. Перспективним напрямом роботи є використання сервісів Інтернет у контексті дистанційної освіти в закладах професійно-технічної освіти.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/718
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/718/530
 
Rights Copyright (c) 2012 Victor V. Parzhnytsky
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0