ANALYSIS OF THE STATE AND PROSPECTS OF INFORMATIZATION OF ZHYTOMYR AREA GENERAL EDUCATION INSTITUTIONS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ANALYSIS OF THE STATE AND PROSPECTS OF INFORMATIZATION OF ZHYTOMYR AREA GENERAL EDUCATION INSTITUTIONS
АНАЛИЗ СОСТОЯНИЯ И ПЕРСПЕКТИВЫ ИНФОРМАТИЗАЦИИ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ ЖИТОМИРСКОЙ ОБЛАСТИ АНАЛІЗ СТАНУ І ПЕРСПЕКТИВИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
|
Creator |
Familiarska, Larysa L.
|
|
Subject |
informatization; education; informatization of education; information and communication technologies; postgraduate education; informative-educational space
информатизация; образование; информатизация образования; информационно-коммуникационные технологии; последипломное образование; информационно-образовательное пространство інформатизація; освіта; інформатизація освіти; інформаційно-комунікаційні технології; післядипломна освіта; інформаційно-освітній простір |
|
Description |
In the article it is shown that informatization of education is the decision factor for achievement of main aims of modern education reformation. Also in Zhytomyr region it has been investigated the level of informatization of general educational institutions, the ways of information and communication technologies using in professional teachers’ work, understanding by teachers the place of computer and information and communication technologies in education. In this article it is proposed the concept of "informatization of education"; approaches for construction and development of information and educational sphere of the region. The problems of introducing the information and communication technology in secondary schools area are determined.
В статье показано, что решающим фактором достижения основных целей реформирования образования является ее информатизация. Также исследован уровень информатизации общеобразовательных учебных заведений Житомирской области, направления использования информационно-коммуникационных технологий в профессиональной деятельности педагогов, понимание педагогами места компьютера и информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе. Предложено определение понятия «информатизация образования» и подходы к построению и развитию информационно-образовательной среды региона, основанные на исследовании видов деятельности педагогов. Определены проблемы внедрения информационно-коммуникационных технологий в общеобразовательные учебные заведения области. У статті показано, що вирішальним чинником досягнення основних цілей реформування освіти є її інформатизація. Також досліджено рівень інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів Житомирської області, спрямування використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності педагогів, розуміння педагогами місця комп’ютера й інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Запропоновано визначення поняття «інформатизація освіти» і підходи до побудови і розвитку інформаційно-освітнього середовища регіону, які базуються на дослідженні видів діяльності педагогів, що здійснюється в системі післядипломної педагогічної освіти. Визначено проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітні навчальні заклади області. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-10-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/508
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/508/439
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Larysa L. Familiarska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|