METODOLOGY TO CREATE AND COORDINATE THE VITRUAL SUBJECT COMMUNITIES BAZED ON WEB TECHNOLOGY
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
METODOLOGY TO CREATE AND COORDINATE THE VITRUAL SUBJECT COMMUNITIES BAZED ON WEB TECHNOLOGY
МЕТОДОЛОГИЯ СОЗДАНИЯ И КООРДИНАЦИИ ВИРТУАЛЬНЫХ ПРЕДМЕТНЫХ СООБЩЕСТВ НА БАЗЕ ВЕБ-ТЕХНОЛОГИЙ МЕТОДОЛОГІЯ СТВОРЕННЯ І КООРДИНУВАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ПРЕДМЕТНИХ СПІЛЬНОТ НА БАЗІ ВЕБ-ТЕХНОЛОГІЙ |
|
Creator |
Lytvynova, Svitlana G.
Zadorozhna, Natalia T. |
|
Subject |
virtual community; virtual subject community; virtual community structure; math and science education; network; school education quality; communities types; knowledge base
виртуальное сообщество; виртуальные предметные сообщества; структура виртуального сообщества; естественно-математическое образование; сеть; качество школьного образования; виды сообществ; база знаний віртуальні спільноти; віртуальні предметні спільноти; структура віртуальної спільноти; природничо-математична освіта; мережа; якість шкільної освіти; види спільнот; база знань |
|
Description |
The article analyzes the virtual subject communities and subject communities framework development. It describes how to encourage subject teachers to work in the community, to create awareness and learning, teaching and developing materials to ensure their use in schools, to support community through blogs.There is a definition of the virtual subject community, its characteristics and types of (a stable, popular, active, knowledge base) in the article. The structure of the virtual subject community is given. There is the analysis of the community according to various criteria (participants, methodological support, developed lessons, presentations, photo files, video tutorial links and announcement).
Статья посвящена анализу виртуальных предметных сообществ и реализации задач, включающих разработку структуры предметных сообществ, привлечение учителей-предметников к сотрудничеству в сообществах, создание информационно-методических, дидактических и развивающих материалов, обеспечению их использования в школе, поддержке деятельности сообщества посредством блогов.В статье определено понятие виртуального предметного сообщества, его характерные особенности и виды (стабильное, популярное, активное, база знаний), описана структура виртуального предметного сообщества, осуществлен анализ по критериям: участники, методическое обеспечение, разработки уроков, презентации, фото материалы, видео урок, ссылки, объявления. Стаття присвячена аналізу віртуальних предметних спільнот і реалізації завдань, що включають розробку структури предметних спільнот, залучення вчителів-предметників до співпраці у спільнотах, створення інформаційно-методичних, дидактичних та розвивальних матеріалів, забезпечення умов їх використання у школі, підтримка діяльності спільноти за допомогою блогів.У статті визначено поняття віртуальної предметної спільноти, її характерні особливості і види (стабільна, популярна, активна, база знань), описано структуру віртуальної предметної спільноти, здійснено аналіз за критеріями: учасники, методичне забезпечення, розробки уроків, презентації, фотоматеріали, відеоуроки, посилання, оголошення. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/670
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/670/505
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Svitlana G. Lytvynova, Natalia T. Zadorozhna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|