Record Details

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ ВЕБІНАРУ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ ВЕБІНАРУ
ORGANIZATION OF THE ELECTRONIC LEARNING WITH WEBINAR TECHNOLOGY
ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОЦЕССА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ТЕХНОЛОГИИ ВЕБИНАРА
 
Creator Konevshchynska, Olga E.
 
Subject інформаційно-комунікаційні технології; вебінар; дистанційні технології навчання; Computer Supported collaborative Learning; CSCL; Learning Content Management System; LCMS; он-лайн семінар
web technology; webinar; methodology of teaching and learning; Computer Supported Collaborative Learning; CSCL; Learning Content Management System; LCMS
информационно-коммуникационные технологии; он-лайн семинар; вебинар; дистанционные технологии образования; Computer Supported collaborative Learning – CSCL; Learning Content Management System – LCMS
 
Description Актуальність матеріалу, викладеного у статті, зумовлена потребами аналізу сучасних підходів до організації навчального процесу дистанційної форми навчання з використанням інноваційної технології – вебінару. Проаналізовано форми організації вебінарів у процесі навчання, переваги їх використання, технічні засоби і платформи реалізації. Визначено, що організація єдиного віртуального середовища для навчання підвищить рівень взаємодії суб’єктів навчального процесу, а також забезпечить достатній рівень відкритості й доступності освітнього процесу.
In the article the new form of internet training webinar is described. The urgency of the material described in the article, is due to the needs of analysis of current approaches to the educational process of the distance form of learning using innovative technology - webinar. Determined that the organization of unite virtual learning environment will enhance the interaction of subjects of educational process and provide its adequate level of openness and accessibility. The benefits of webinars over other forms of learning are analyzed, the reguirements for its implementation and training aspects are set out.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена необходимостью анализа современных подходов к организации учебного процесса дистанционной формы обучения с использованием инновационной технологии – вебинара. Проанализирован процесс организации единой международной виртуальной среды для реализации образовательных услуг обучения, что, в свою очередь, повысит уровень взаимодействия субъектов учебного процесса, а также обеспечит достаточный уровень открытости и доступности образовательного процесса.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-12-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/574
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 25, No 5 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/574/450
 
Rights Copyright (c) 2011 Olga E. Konevshchynska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0