COMPARATIVE ANALYSIS OF REQUIREMENTS TOWARDS INFORMATICS TRAINING OF FUTURE DOCTORS AT THE UNDERGRADUATE LEVEL: UKRAINIAN AND FOREIGN APPROACHES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
COMPARATIVE ANALYSIS OF REQUIREMENTS TOWARDS INFORMATICS TRAINING OF FUTURE DOCTORS AT THE UNDERGRADUATE LEVEL: UKRAINIAN AND FOREIGN APPROACHES
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ІНФОРМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ НА ДОДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ПІДХОДИ СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ТРЕБОВАНИЙ К ИНФОРМАТИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ ВРАЧЕЙ НА ДОДИПЛОМНОМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ: ОТЕЧЕСТВЕННЫЙ И ЗАРУБЕЖНЫЙ ПОДХОДЫ |
|
Creator |
Mrouga, Maryna R.
Voitenko, Lesia P. |
|
Subject |
інформатична підготовка; кінцеві цілі навчання; модель професійної компетентності
информатическая подготовка; конечные цели обучения; модель профессиональной компетентности information and communication technologies; Web 2.0 technology; distance learning; online learning; multimedia |
|
Description |
The article discusses the problem of informatics training of students as part of medical education. The article presents result of comparative analysis of requirements towards informatics training of future doctors at the undergraduate level in the world. The study was based upon materials of Ukrainian model of professional competence and fundamental foreign models, specifically international model of Global Minimum Educational Requirements, Medical School Objective Project of Association of American Medical Colleges, the model of "Scottish doctor" and Swiss catalogue of learning objectives.
У статті досліджується питання інформатичної підготовки студентів у системі медичної освіти. Висвітлено результати порівняльно-аналітичного дослідження вимог до інформатичної підготовки майбутніх лікарів на додипломному етапі навчання у світовій практиці. Дослідження проводилося на матеріалах вітчизняної моделі професійної компетентності та фундаментальних зарубіжних моделей, зокрема інтернаціональної моделі Глобальних мінімально-необхідних вимог, цільової моделі компетентного лікаря Американської асоціації медичних коледжів, шотландської моделі «Scottish doctor» та Швейцарського каталогу навчальних цілей. В статье исследуется вопрос информатической подготовки студентов в системе медицинского образования. Освещены результаты сравнительно-аналитического исследования требований к информатической подготовке будущих врачей на додипломном этапе обучения в мировой практике. Исследование проводилось на материалах отечественной модели профессиональной компетентности и фундаментальных зарубежных моделей, в частности интернациональной модели Глобальных минимально-необходимых требований, целевой модели компетентного врача Американской ассоциации медицинских колледжей, шотландской модели «Scottish doctor» и Швейцарского каталога учебных целей. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/373
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/373/327
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Maryna R. Mrouga, Lesia P. Voitenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|