Record Details

DETERMINATION OF THE LEVEL OF AWARENESS OF THE BASIC SCHOOL STUDENTS AND TEACHERS ON SOFTWARE AND HARDWARE HEALTH-SAVING TOOLS (RESEARCH RESULTS)

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title DETERMINATION OF THE LEVEL OF AWARENESS OF THE BASIC SCHOOL STUDENTS AND TEACHERS ON SOFTWARE AND HARDWARE HEALTH-SAVING TOOLS (RESEARCH RESULTS)
ОПРЕДЕЛЕНИЕ УРОВНЯ ОСВЕДОМЛЁННОСТИ УЧЕНИКОВ И УЧИТЕЛЕЙ ОСНОВНОЙ ШКОЛЫ О ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩЕМ ИСПОЛЬЗОВАНИИ ПРОГРАММНО-АППАРАТНЫХ СРЕДСТВ (РЕЗУЛЬТАТЫ ИССЛЕДОВАНИЯ)
ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ УЧНІВ І ВЧИТЕЛІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ЩОДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНО-АПАРАТНИХ ЗАСОБІВ (РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ)
 
Creator Vorontsova, Emiliia V.
Nosenko, Yuliia H.
Sukhikh, Alisa S.
 
Subject software and hardware; basic school students; basic school teachers; health-saving use of software and hardware
программно-аппаратные средства; ученики основной школы; учителя основной школы; здоровьесберегающее использование программно-аппаратных средств
програмно-апаратні засоби; учні основної школи; учителі основної школи; здоров’язбережувальне використання програмно-апаратних засобів
 
Description The article outlines the key areas of cooperation between the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine and the Institute of Innovation Technologies and Content of Education of MES of Ukraine. As a result of joint activities in 2013-2014 the experimental work was carried out, aimed at determining the level of awareness of students and teachers of basic school on health-saving use of software and hardware in the learning process. The survey involved students and teachers from different regions (Vinnytsia, Dnipropetrovsk, Kyiv, Kirovohrad, Luhansk, Odessa and Poltava region). The total number of respondents was 351 people (246 students, 105 teachers). The analysis of the main results of the research and the prospects for further work in this direction was identified.
В статье обозначены основные направления сотрудничества между Институтом информационных технологий и средств обучения НАПН Украины и Институтом инновационных технологий и средств обучения МОН Украины. В результате совместной деятельности в 2013–2014 гг. была проведена опытно-экспериментальная работа, направленная на определение уровня осведомленности учеников и учителей основной школы о здоровьесберегающем использовании программно-аппаратных средств в учебном процессе. В опросе приняли участие ученики и учителя из разных регионов (Винницкой, Днепропетровской, Киевской, Кировоградской, Луганской, Одесской и Полтавской областей), общим количеством — 351 человек (246 учащихся, 105 учителей). Представлен анализ основных результатов опроса и определены перспективы дальнейшей работы в данном направлении.
У статті окреслено актуальні напрями співпраці між Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України й Інститутом інноваційних технологій і засобів навчання МОН України. У результаті спільної діяльності у 2013–2014 рр. було здійснено дослідно-експериментальну роботу, спрямовану на визначення рівня обізнаності учнів і вчителів основної школи щодо здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів у навчальному процесі. До опитування залучені учні й учителі з різних регіонів (Вінницької, Дніпропетровської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Одеської та Полтавської областей), загальною кількістю — 351 особа (246 учнів, 105 учителів). Представлено аналіз основних результатів дослідження і визначено перспективи подальшої роботи в даному напрямі.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1156
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 44, No 6 (2014); 93-106
Информационные технологии и средства обучения; Vol 44, No 6 (2014); 93-106
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 93-106
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 93-106
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1156/863
 
Rights Copyright (c) 2014 Emiliia V. Vorontsova, Yuliia H. Nosenko, Alisa S. Sukhikh
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0