Record Details

PPEDAGOGICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PPEDAGOGICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ФИЛОЛОГОВ СРЕДСТВАМИ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИЙ
ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject Internet technology; electronic linguodidactics; professional competence
Интернет-технология; электронная лингводидактика; профессиональная компетентность
Інтернет-технологія; електронна лінгводидактика; професійна компетентність
 
Description The topicality of the article is in studying pedagogical basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies, which takes place during the process of computerization of education, and which is accompanied by making corrections in the content of learning technologies as a result of significant changes in the pedagogical theory and practice of the process of teaching and upbringing. The aim of this paper is defining and description of pedagogical basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies. The article deals with highlighting of basic items of electronic linguodidactics, which helps to form future philologists’ professional competence in the aspect of usage in the educational process Internet technologies. Attention is focused on principles and methods, which are the most characteristic of electronic linguodidactics.
Актуальность статьи заключается в изучении педагогических основ формирования профессиональной компетентности будущих филологов средствами Интернет-технологий, которое происходит во время процесса компьютеризации образования, сопровождающегося внесением корректив в содержание технологий обучения вследствие существенных изменений в педагогической теории и практике учебно-воспитательного процесса. Целью статьи является определение и описание педагогических основ формирования профессиональной компетентности будущих филологов средствами Интернет-технологий. Статья посвящена освещению основных положений электронной лингводидактики, способствующей формированию профессиональной компетентности будущих филологов в аспекте использования в образовательном процессе Интернет-технологий. Внимание акцентируется на принципах и методах, которые являются определяющими для электронной лингводидактики.
Актуальність статті полягає у вивченні педагогічних засад формування професійної компетентності майбутніх філологів засобами Інтернет-технологій, яке відбувається під час процесу комп’ютеризації освіти, котрий супроводжується внесенням коректив до змісту технологій навчання внаслідок суттєвих змін у педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Метою статті є визначення й опис педагогічних засад формування професійної компетентності майбутніх філологів засобами Інтернет-технологій. Статтю присвячено висвітленню основних положень електронної лінгводидактики, котра сприяє формуванню професійної компетентності майбутніх філологів в аспекті використання в едукаційному процесі Інтернет-технологій. Увагу акцентовано на принципах і методах, які є визначальними для електронної лінгводидактики.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/702
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/702/525
 
Rights Copyright (c) 2012 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0