ICT FOR DECISION OF INEQUALITIES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ICT FOR DECISION OF INEQUALITIES
ИКТ ДЛЯ РЕШЕНИЯ СИСТЕМЫ НЕРАВЕНСТВ ІКТ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ СИСТЕМИ НЕРІВНОСТЕЙ |
|
Creator |
Pokryshen, Dmytro A.
Nosenko, Evgeniya Y. |
|
Subject |
information and communication technologies; computer science; mathematics; the system of inequalities; GRAN 1; Wolfram|Alpha; Microsoft Mathematics 4.0
информационно-коммуникационные технологии; информатика; математика; система неравенств; GRAN 1; Wolfram|Alpha; Microsoft Mathematics 4.0. інформаційно-комунікаційні технології; інформатика; математика; система нерівностей; GRAN 1; Wolfram|Alpha; Microsoft Mathematics 4.0 |
|
Description |
About the effect of ICT on the development of teaching creative thinking, the usage of the heuristic method in the study of mathematics and computer science by pupils and students. The study of various software tools in lessons of informatics allows to combine simultaneously the learning or revise of material on other disciplines (mathematics, physics, etc.). Several software products from different vendors with different methodological orientation are examined with a brief description. Examples of the usage of mathematical problems in the study of informatics using the software GRAN 1, Wolfram|Alpha, Microsoft Mathematics 4.0 are presented.
О влиянии информационно-коммуникативных технологий обучения на развитие творческого мышления, использование учащимися и студентами эвристического метода при изучении курса математики и информатики. Изучение различных программных средств на занятиях по информатике позволяет одновременно совмещать изучение или повторение материала по другим дисциплинам (математика, физика и другие). Рассмотрены с краткими описанием несколько программных продуктов разных производителей с различной методической направленностью. Приведены примеры использования математических задач при изучении информатики с помощью программных продуктов GRAN 1, Wolfram|Alpha, Microsoft Mathematics 4.0. Про вплив інформаційно-комунікаційних технологій навчання на розвиток творчого мислення, використання учнями та студентами евристичного методу при вивченні курсу математики та інформатики. Вивчення різних програмних засобів на заняттях з інформатики дає змогу одночасно поєднувати вивчення або повторення матеріалу з інших дисциплін (математика, фізика та інші). Розглянуто з коротким описом декілька програмних продуктів різних виробників з різною методичною направленістю. Наведено приклади використання математичних задач при вивченні інформатики за допомогою програмних продуктів GRAN 1, Wolfram|Alpha, Microsoft Mathematics 4.0. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-03-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/613
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/613/472
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Dmytro A. Pokryshen, Evgeniya Y. Nosenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|