Record Details

PEDAGOGICAL TERMS OF THE EFFECTIVE USE OF MEDIA RESOURCES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF MINISTRIES OF INTERNAL AFFAIRS OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PEDAGOGICAL TERMS OF THE EFFECTIVE USE OF MEDIA RESOURCES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF MINISTRIES OF INTERNAL AFFAIRS OF UKRAINE
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ЭФФЕКТИВНОГО ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МЕДИАРЕСУРСОВ В УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОМПРОЦЕССЕ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙМИНИСТЕРСТВА ВНУТРЕННИХ ДЕЛ УКРАИНЫ
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯМЕДІЯРЕСУРСІВ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
 
Creator Humeniuk, Ludmyla Y.
Zhydetskyy, Yuriy Ts.
 
Subject media-еducation; media-pedagogy; media-resources; media-facilities; media-didactics; information and of communications technologies
медиаобразование; медиапедагогика; медиаресурсы; медиасредства; медиадидактика; информационые и коммуникационные технологии
медіяосвіта; медіяпедагогіка; медіяресурси; медіязасоби; медіядидактика
 
Description Actuality of the material expounded in the article, has been conditioned by the urgent necessities of the Department of education of Ministry of Internal Affairs of Ukraine in creation of the informative systems, assistance to introduction of information and of communications technologies in an educational-educating process. Research of pedagogical terms of the effective use of media-resources in the educational-educating process of higher educational establishments of Ministry of Internal Affairs of Ukraine was dictated by absence of media-culture of scientifically-pedagogical staff, insufficient ability of application of facilities of medias-pedagogics, and also absence of scientific researches, in the sphere of professional preparation of internal affairs workers.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена неотложными потребностями ведомственного образования Министерства внутренних дел Украины в создании информационных систем, содействии внедрению медиатехнологий в учебно-воспитательный процесс. Исследование педагогических условий эффективного использования медиаресурсов в учебно-воспитательном процессе высших учебных заведений МВД Украины продиктована отсутствием медиакультуры научно-педагогического состава, недостаточным умением применения средств медиапедагогики, а также отсутствием научных исследований в области профессиональной подготовки работников органов внутренних дел. Автор приводит отдельные результаты изучения эффективности использования медиаресурсов в процессе преподавания учебных дисциплин во Львовском государственном университете внутренних дел.
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена нагальними потребами відомчої освіти Міністерства внутрішніх справ України у створенні інформаційних систем, сприянні впровадженню медіятехнологій у навчально- виховний процес. Дослідження педагогічних умов ефективного використання медія ресурсів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів продиктована відсутністю медія культури науково-педагогічного складу, недостатнім умінням застосування засобів медія педагогіки, а також відсутністю наукових досліджень у царині професійної підготовки працівників органів внутрішніх справ. У статті наводяться окремі результати вивчення ефективності використання медіяресурсів у процесі викладання навчальних дисциплін у Львівському державному університеті внутрішніх справ.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor media-еducation
media-pedagogy
media-resources
media-facilities
media-didactics
information and of communications technologies

 
Date 2011-10-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/469
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/469/430
 
Rights Copyright (c) 2011 Ludmyla Y. Humeniuk, Yuriy Ts. Zhydetskyy
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0