Record Details

VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMEN

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMEN
ВІРТУАЛЬНИЙ КЛАС ЯК КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВНЕ НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMENT
ВИРТУАЛЬНЫЙ КЛАСС КАК КОМПЬЮТЕРНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ УЧЕБНАЯ СРЕДА УЧИТЕЛЯ СРЕДНЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ
 
Creator Lytvynova, Svitlana G.
 
Subject virtual class; computer-focused educational environment; ICT; conference; web-conference; individual studies
віртуальний клас; комп’ютерно-орієнтоване навчальне середовище; ІКТ; конференц-зв’язок; веб-конференція; індивідуальне навчання
virtual class, computer-focused educational environment, ICT, conference, web-conference, individual studies
виртуальный класс; компьютерно-ориенторованная учебная среда; ИКТ; конференц-связь; веб-конференция; индивидуальное обучение
 
Description In the article the problem of modernization of pupils’ individual training by the  means of modern computer-focused educational environment is considered. There are presented criteria to define the ICT-competence level of the teachers working in a virtual class, as well as, are described six levels of ICT-competence, namely: "know", “minimum base”, "base", "deepened", "research", "expert". It is presented the model of integration of a virtual class in teaching and educational process, features of virtual training are defined, the technology of a conference which is a base of a virtual class functioning is described, the analysis of traditional, distance learning and learning in a virtual class is analized. In the article the research of a virtual class as computer-focused educational environment is presented.
У статті піднімається проблема модернізації індивідуального навчання учнів сучасними засобами комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища. Надаються критерії визначення рівня ІКТ-компетентності вчителів-предметників, які працюють з віртуальним класом, описується модель інтеграції віртуального класу у навчально-виховний процес. У роботі представлено дослідження віртуального класу як комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища.
In the article the problem of modernization of individual studies of students rises by modern facilities of computer-reference educational environment. The criteria of determination of level of ІКТ-компетентності of teachers-предметників which work with a virtual class are given,  the model of integration of virtual class is described in an educational-educate process. Research of virtual class is in-process presented as a computer-reference educational environment.
В статье поднимается проблема модернизации индивидуального обучения учеников современными средствами компьютерно-ориентированной учебной среды. Предоставляются критерии определения уровня ИКТ-компетентности учителей- предметников, которые работают с виртуальным классом, описаны шесть уровней ИКТ-компетентности, а именно «имеет представление», «минимальный базовый», «базовый», «углубленный», «исследовательский», «эксперт». Описывается модель интеграции виртуального класса в учебно-воспитательный процесс, определены признаки виртуального обучения, описана технология конференц-связи, которая является основой функционирования виртуального класса, проведен анализ традиционного, дистанционного обучения и обучения в виртуальном классе. В работе представлено исследование виртуального класса как компьютерно-ориентированной учебной среды.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2011-05-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 22, No 2 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 22, No 2 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331/387
 
Rights Copyright (c) 2011 Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0