Record Details

FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE OF INTEGRATING CLOUD COMPUTING INTO PEDAGOGICAL PROCESS OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE OF INTEGRATING CLOUD COMPUTING INTO PEDAGOGICAL PROCESS OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS
ЗАРУБЕЖНЫЙ И ОТЕЧЕСТВЕННЫЙ ОПЫТ ИНТЕГРАЦИИ ОБЛАЧНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПРОЦЕСС ВЫСШЕГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ
ЗАРУБІЖНИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ІНТЕГРАЦІЇ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЦЕС ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
 
Creator Khmil, Nataliia A.
 
Subject cloud computing; pedagogical process; higher educational establishment
облачные технологии; педагогический процесс; высшее учебное заведение
хмарні технології; педагогічний процес; вищий навчальний заклад
 
Description In the present article foreign and domestic experience of integrating cloud computing into pedagogical process of higher educational establishments (H.E.E.) has been generalized. It has been stated that nowadays a lot of educational services are hosted in the cloud, e.g. infrastructure as a service (IaaS), platform as a service (PaaS) and software as a service (SaaS). The peculiarities of implementing cloud technologies by H.E.E. in Ukraine and abroad have been singled out; the products developed by the leading IT companies for using cloud computing in higher education system, such as Microsoft for Education, Google Apps for Education and Amazon AWS Educate have been reviewed. The examples of concrete types, methods and forms of learning and research work based on cloud services have been provided.
В статье обобщен зарубежный и отечественный опыт интеграции облачных технологий в педагогический процесс высшего учебного заведения. Выявлены преимущества и недостатки внедрения этих технологий, особенности их применения студентами и преподавателями высших учебных заведений, сделан обзор программных продуктов, созданных ведущими IT компаниями для внедрения облачных вычислений в систему высшего образования, таких как Microsoft for Education, Google Apps for Education и Amazon AWS Educate. Приведены примеры конкретных видов, методов и форм учебной и научно-исследовательской деятельности с использованием облачных сервисов.
У статті узагальнено зарубіжний і вітчизняний досвід інтеграції хмарних технологій у педагогічний процес вищого навчального закладу. Визначено переваги і недоліки впровадження цих технологій, виявлено особливості їх застосування студентами і викладачами вишів, зроблено огляд програмних продуктів, створених провідними IT компаніями для впровадження хмарних обчислень у систему вищої освіти, таких як Microsoft for Education, Google Apps for Education та Amazon AWS Educate. Наведено приклади конкретних видів, методів і форм навчальної і науково-дослідницької діяльності з використанням хмарних сервісів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-01-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1279
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 50, No 6 (2015); 128-138
Информационные технологии и средства обучения; Vol 50, No 6 (2015); 128-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 128-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 128-138
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1279/984
 
Rights Copyright (c) 2015 Nataliia A. Khmil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0