Record Details

МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ (ЗАРУБІЖНИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД)

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ (ЗАРУБІЖНИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД)
MODELING SYSTEMS OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE TEACHERS OF SECONDARY SCHOOL IN POSTGRADUATE EDUCATION (FOREIGN AND UKRAINIAN EXPERIENCE)
МОДЕЛИРОВАНИЕ СИСТЕМЫ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧИТЕЛЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ В ПОСЛЕДИПЛОМНОМ ОБРАЗОВАНИИ (ЗАРУБЕЖНЫЙ И ОТЕЧЕСТВЕННЫЙ ОПЫТ)
 
Creator Soroko, Nataliia V.
 
Subject інформаційна компетентність; інформаційний спеціаліст; підвищення кваліфікації вчителів; модель безперервного навчання; післядипломна освіта
information and communication competence; information specialist; teacher training; lifelong learning model; postgraduate education
информационно-коммуникационная компетентность; информационный специалист; повышение квалификации учителей; модель непрерывного образования; последипломное образование
 
Description У статті аналізується зарубіжний і вітчизняний досвід щодо розвитку інформаційної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів у післядипломній освіті. Виділені основні світові тенденції вирішення проблеми моделювання системи розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя загальноосвітнього навчального закладу в післядипломній освіті. Запропонована й пояснена модель безперервного навчання щодо формування інформаційної компетентності вчителів. Виділені деякі шляхи вирішення питання підтримки підвищення кваліфікації щодо інформаційної компетентності вчителів.
In the article it is analyzed the foreign and Ukrainian experience in the development of information and communication competence of secondary school teachers in postgraduate education. The main global trends to solving the problem simulation system development of information and communication competence teacher educational institution in postgraduate education are identified. A model of lifelong learning to build information and communication competence of teachers is proposed and explained. Some ways to solution the problem concerning the support for advanced training in information and communication competence of teachers are dedicated.
В статье анализируется зарубежный и отечественный опыт развития информационной компетентности учителей общеобразовательных учебных заведений в последипломном образовании. Описаны основные проекты, главной целью которых является повышение информационной компетентности учителей. Выделены основные мировые тенденции решения проблемы моделирования системы развития информационно-коммуникационной компетентности учителя общеобразовательного учебного заведения в последипломном образовании. Предложена и объяснена модель непрерывного обучения по формированию информационно-коммуникационной компетентности учителей. Выделены некоторые пути решения вопроса поддержки повышения квалификации по информационной компетентности учителей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-10-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/503
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/503/423
 
Rights Copyright (c) 2011 Nataliia V. Soroko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0