Record Details

TUTOR’S FUNCTIONAL RESPONSIBILITIES OF PUPILS DISTANCE LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TUTOR’S FUNCTIONAL RESPONSIBILITIES OF PUPILS DISTANCE LEARNING
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ ТЬЮТОРА МЕРЕЖЕВОГО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
ФУНКЦИОНАЛЬНЫЕ ОБЯЗАННОСТИ ТЬЮТОРА СЕТЕВОГО ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ШКОЛЬНИКОВ
 
Creator Derba, Tamara O.
 
Subject дистанційне навчання; тьютор; функціональні обов’язки; дистанційний курс; Інтернет-технології
дистанционное обучение; тьютор; функциональные обязанности, дистанционный курс; Интернет-технологии
distance learning; tutor; functional responsibilities; distance course; Internet technologies
 
Description In the article it is considered an urgency in scientific terminology of the term "tutor" according to occurrence of a new profession in education system of Ukraine that is caused by a modern level of information society development. Existing examples of educational institutions which today prepare tutors are considered. Necessity of modeling of network interaction, the organization of educational "distance" conferences during preparation of tutors is conditioned. In the article functional responsibilities of the tutor are defined. Specificity of distance learning which forms the especial requirements to the tutor different from the requirements to the usual teacher is analysed.
У статті розглянуто актуальність появи в науковій термінології терміну «тьютор» відповідно до виникнення нової професії у системі освіти України, що зумовлено сучасним рівнем розвитку інформаційного суспільства. Розглянуто існуючі приклади навчальних закладів, які сьогодні готують тьюторів. Обумовлена необхідність моделювання мережевої взаємодії, організації навчальних «дистанційних» конференцій в ході підготовки тьюторів. У статті визначено функціональні обов’язки тьютора. Проаналізовано специфіку дистанційного навчання, яка формує до тьютора особливі вимоги, відмінні від вимог до звичайного викладача.
В статье рассмотрено актуальность появления в научной терминологии термина «тьютор» соответственно возникновению новой профессии в системе образования Украины, что обусловлено современным уровнем развития информационного общества. Рассмотрены существующие примеры учебных заведений, которые сегодня готовят тьюторов. Обусловлена необходимость моделирования сетевого взаимодействия, организации учебных «дистанционных» конференций во время подготовки тьюторов. В статье определены функциональные обязанности тьютора. Проанализирована специфика дистанционного обучения, которая формирует к тьютору особенные требования, отличные от требований к обычному преподавателю.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/348
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/348/309
 
Rights Copyright (c) 2011 Tamara O. Derba
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0