Record Details

ОЦІНЮВАННЯ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У ШКОЛАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОЦІНЮВАННЯ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У ШКОЛАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
ASSESSMENT OF PUPILS’ IT-COMPETENCE IN GREAT BRITAIN SCHOOLS
ОЦЕНКА ИК-КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ В ШКОЛЕ ВЕЛИКОБРИТАНИИ
 
Creator Malytska, Iryna D.
 
Subject інформаційні і комунікаційні технології; комп’ютинг; ІК-компетентність; оцінювання; школи Великої Британії; зарубіжний досвід
information and communication technologies; Computing; IT competence; assessment; Great Britain school; foreign experience
информационные и коммуникационные технологии; Компьютинг; ИК-компетентность; оценивание; школы Великобритании; зарубежный опыт
 
Description У статті висвітлюються підходи до оцінювання ІК-компетентності учнів шкіл Великої Британії в період упровадження освітньої реформи. Основним критерієм щодо проведення оцінювання навчальних досягнень учнів з Комп’ютингу є цілі і завдання, окреслені навчальними програмами, які повинні повіністю відповідати Національному курикулуму. У процесі оцінювання ІК-компетентності використовуються розроблені навчальні середовища Makewaves, Khan Academy, Scratch, Kodu, інструменти Open Badges, платформа OCR – MOOC, блоги, сайти учнів, проектна діяльність, у якій вони беруть участь. Наголошується, що у процесі вдосконалення оцінювання навчальних досягнень учнів беруть участь різні освітні структури й інституції.
In the article the approaches to the assessment of pupils’ IT-competence in Great Britain school during the implementation of educational reform are hihglighted. The main criteria for the assessment of pupils’ educational achievements on Computing are the goals and objectives outlined by learning programs, which must meet National Curriculum. When assessing IT-competence there are used learning environments Makewaves, Khan Academy, Scratch, Kodu, Open Badges tools, platform OCR - MOOC, pupils’ blogs and websites, their activity in projects. It is noted that for the improvement of assessment process there are involved different educational structures and institutions that are related to information technologies.
В статье освещаются подходы к оценке ИК-компетентности учащихся школ Великобритании в период внедрения образовательной реформы. Основным критерием при проведении оценки знаний учащихся Компьютинга являются цели и задачи, очерченные учебными программами, которые должны полностью отвечать Национальном курикулуму. В процессе оценки ИК-компетентности используются разработанные учебные среды Makewaves, Khan Academy, Scratch, Kodu, инструменты Open Badges, платформа OCR – MOOC, блоги, сайты учеников, проектная деятельность, в которой они принимают участие. Отмечается, что в процессе усовершенствования контроля знаний принимают участие различные образовательные структуры и институты, которые имеют отношение к информационным технологиям.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1297
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 49, No 5 (2015); 89-105
Информационные технологии и средства обучения; Vol 49, No 5 (2015); 89-105
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 89-105
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 89-105
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1297/962
 
Rights Copyright (c) 2015 Iryna D. Malytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0