МЕТОДИКА НАВЧАННЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ПОБУДОВИ СТЕРЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ПОБУДОВИ СТЕРЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
THE METHODS OF SENIOR PUPILS TEACHING FOR MODELLING OF STEREOMETRIC FIGURES APPLYING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ УЧЕНИКОВ СТАРШЕЙ ШКОЛЫ ПОСТРОЕНИЮ СТЕРЕОМЕТРИЧЕСКИХ ФИГУР С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ |
|
Creator |
Gulivata, Inna O.
|
|
Subject |
навчальний процес; методика навчання математики; стереометрія; демонстраційна комп’ютерна модель; інформаційно-комунікаційні технології
study process; methods of teaching math’s; stereometry; a demonstrating computer model; information and communication technologies учебный процесс; методика обучения математики; стереометрия; демонстрационная компьютерная модель; информационно-коммуникационные технологии |
|
Description |
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена використанням ефективних методів унаочнення геометричного матеріалу з метою навчання побудови стереометричних фігур і розвитку просторової уяви учнів. Запропоновано методику навчання учнів побудови основних стереометричних фігур з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), яка базується на демонстраційних комп’ютерних моделях (ДКМ) досліджуваних об’єктів і надає можливість ефективно будувати навчальний процес і сприяє формуванню просторових уявлень учнів, враховуючи індивідуальні особливості їх розвитку і принципи диференційованого навчання.
The topicality of the article is determined by the use of effective methods of visualization of geometric material aimed at teaching the pupils to build stereometrical figures and development of their spatial imagination. The proposed methods of senior pupils teaching how to build the fundamental stereometric figures with the application of information and communication technologies (ITC) are based on demonstrating computer models (DCM) of the objects under consideration and enable to optimize the organization of the study process and promote the development of pupils’ spatial imagination, taking into account their personal characteristics of development and the principles of differentiated teaching. Актуальность материала, изложенная в статье, обусловлена использованием эффективных методов наглядности геометрического материала с целью обучения построению стереометрических фигур и развития пространственного воображения учащихся. Предложено методику обучения учащихся построению основных стереометрических фигур с использованием информационно-коммуникационных технологий, которая базируется на демонстрационных компьютерных моделях объектов исследования и позволяет эффективно строить учебный процесс, способствует формированию пространственных представлений учащихся, учитывая индивидуальные особенности их развития, а также принципы дифференцированного обучения. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-04-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/813
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 34, No 2 (2013); 47-55
Информационные технологии и средства обучения; Vol 34, No 2 (2013); 47-55 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 47-55 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 47-55 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/813/635
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Inna O. Gulivata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|