Record Details

PROBLEM OF DIAGNOSTICS OF SOCIAL COMPETENCE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS STUDENTS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PROBLEM OF DIAGNOSTICS OF SOCIAL COMPETENCE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS STUDENTS
ПРОБЛЕМА ДІАГНОСТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ПРОБЛЕМА ДИАГНОСТИКИ СОЦИАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
ПРОБЛЕМА ДІАГНОСТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
 
Creator Zarubinska, Iryna B.
 
Subject social competence; diagnostics of social competence; higher educational establishments
социальная компетентность; диагностика социальной компетентности; высшие учебные заведения
соціальна компетентність; діагностика соціальної компетентності; вищі навчальні заклади
 
Description In this article the necessity of componential research of students’ social competence level is grounded, the results of its motivational component study are analysed and perspectives of further scientific work with the aim of competence-based education introduction are defined.
В статье обосновывается необходимость покомпонентного изучения уровня сформированности социальной компетентности студентов, анализируются результаты констатирующего исследования ее мотивационной составляющей и рассматриваются перспективы дальнейших научных исследований с целью реализации компетентностного подхода в современном образовании.
У статті обґрунтовується необхідність покомпонентного вивчення рівня сформованості соціальної компетентності студентів, аналізуються результати констатуючого дослідження її мотиваційної складової і розглядаються перспективи подальших наукових досліджень з метою реалізації компетентнісного підходу в сучасній освіті.
У статті обґрунтовується необхідність покомпонентного вивчення рівня сформованості соціальної компетентності студентів, аналізуються результати констатуючого дослідження її мотиваційної складової і розглядаються перспективи подальших наукових досліджень з метою реалізації компетентнісного підходу в сучасній освіті.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-08-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/189
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 13, No 5 (2009)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 13, No 5 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 13, No 5 (2009)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 13, No 5 (2009)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/189/175
 
Rights Copyright (c) 2010 Iryna B. Zarubinska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0