THE STRUCTURE OF INFORMATION CULTURE OF FUTURE BACHELORS OF PHILOLOGY
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE STRUCTURE OF INFORMATION CULTURE OF FUTURE BACHELORS OF PHILOLOGY
СТРУКТУРА ИНФОРМАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ БАКАЛАВРОВ ФИЛОЛОГИИ СТРУКТУРА ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ БАКАЛАВРІВ З ФІЛОЛОГІЇ |
|
Creator |
Glushak, Oksana M.
|
|
Subject |
informatization; information and communication technologies; information culture; information culture of bachelors of philology
информатизация; информационно-коммуникационные технологии; информационная культура; информационная культура бакалавров филологии інформатизація; інформаційно-комунікаційні технології; інформаційна культура; інформаційна культура бакалаврів з філології |
|
Description |
The article analyzes the structure of information culture of future bachelors of philology. The functional-activity field of bachelors of philology is reviewed. The components of information culture of future bachelors of philology, such as motivational and value, cognitive, vocational and technological, evaluative-effective are characterized. It has been determined that the information culture of bachelor of philology is a part of the professional culture. The information culture of bachelor of philology characterizes the ability to work with information data which is produced, processed and transmitted using information and communication technologies aimed at solving professional problems and professional challenges.
В статье проанализирована структура информационной культуры будущих бакалавров филологии. Рассмотрено функционально-деятельностное поле бакалавров филологии. Охарактеризованы компоненты информационной культуры будущих бакалавров филологии: мотивационно-ценностный, когнитивный, профессионально-технологический, оценочно-результативный. Определено, что информационная культура бакалавра филологии является составляющей профессиональной культуры. Информационная культура бакалавра филологии характеризует умение работать с информационными данными и использовать для их получения, обработки и передачи информационно-коммуникационные технологии, направленные на решение профессиональных проблем и профессиональных задач. У статі проаналізовано структуру інформаційної культури майбутніх бакалаврів з філології. Розглянуто функціонально-діяльнісне поле бакалаврів з філології. Охарактеризовано компоненти інформаційної культури майбутніх бакалаврів з філології: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, професійно-технологічний, оцінково-результативний. Визначено, що інформаційна культура бакалавра з філології є складовою професійної культури. Інформаційна культура бакалавра з філології характеризує вміння працювати з інформаційними даними й використовувати для їх отримання, опрацювання та передавання інформаційно-комунікаційні технології, спрямовані на розв’язання професійних проблем і фахових завдань. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-06-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1220
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 47, No 3 (2015); 1-10
Информационные технологии и средства обучения; Vol 47, No 3 (2015); 1-10 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 1-10 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 1-10 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1220/922
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Oksana M. Glushak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|