BLOG AS ENVIRONMENT OF CONTINUOUSE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
BLOG AS ENVIRONMENT OF CONTINUOUSE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS
БЛОГ КАК СРЕДА НЕПРЕРЫВНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ УЧИТЕЛЕЙ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА БЛОГ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ НЕПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ |
|
Creator |
Familiarska, Larysa L.
Zaporozhtseva, Yuliya S. |
|
Subject |
professional development of English language teachers; blog; web technologies; information resourcers
развитие профессиональной компетентности учителей английского языка; блог; веб-технологии; информационные ресурсы професійний розвиток учителя англійської мови; блог; веб-технології; інформаційні ресурси |
|
Description |
Actuality of materials is devoted to the problem of correspondence the level of teachers of English preparation to the requirements which are put forward by informative space. In the article the blog is considered as an environment for professional development of teachers of English in graduate teacher education. Also it is considered the possibility of using a blog as an environment for organization of continuous improvement of teacher professional level. The paper presents some aspects of creating and maintaining a blog for which the functions and criteria for its evaluation are identified. Investigated the attitudes of teachers of English to blog use in their professional activities as means for their professional competence developing.
Статья посвящена вопросу соответствия уровня подготовки учителей английского языка требованиям, которые выдвигает информационное пространство. В статье рассматривается блог как среда профессионального развития учителей английского языка в последипломном педагогическом образовании. Также рассмотрены возможности использования блога как среды для организации непрерывного повышения квалификационного уровня педагога. В статье представлены некоторые аспекты создания и поддержания блога, для чего определены функции и критерии его оценки. Исследовано отношение учителей английского языка к использованию блога в профессиональной деятельности, как средства развития профессиональных компетентностей. Дана стаття присвячена питанню відповідності рівня підготовки вчителя англійської мови вимогам, які висуває інформатизація суспільства. У статті розглядається блог як середовище професійного розвитку вчителів англійської мови в післядипломній педагогічній освіті. Також розглянуто можливості використання блогу як середовища для організації неперервного підвищення кваліфікаційного рівня педагога. У статті подано деякі аспекти створення і підтримки блогу, для чого визначено функції і критерії його оцінювання. Досліджено ставлення вчителів англійської мови до використання блогу в професійній діяльності, як засобу розвитку професійних компетентностей. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/643
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/643/488
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Larysa L. Familiarska, Yuliya S. Zaporozhtseva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|