Record Details

CHECK OF THE EFFICIENCY OF EDUCATIONAL MAPLE-SIMULATORS FOR ORGANIZATION OF STUDENTS INDEPENDENT WORK

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CHECK OF THE EFFICIENCY OF EDUCATIONAL MAPLE-SIMULATORS FOR ORGANIZATION OF STUDENTS INDEPENDENT WORK
ПРОВЕРКА ЭФФЕКТИВНОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ УЧЕБНЫХ MAPLE-ТРЕНАЖЕРОВ ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТОВ
ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ MAPLE-ТРЕНАЖЕРІВ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
 
Creator Krupskyy, Yaroslav V.
 
Subject pedagogical experiment; practical competence; self-study student; educational Maple-simulators; higher mathematics; Maple
педагогический эксперимент; практическая компетентность; самостоятельная работа студента; учебные Maple-тренажеры; высшая математика; Maple
педагогічний експеримент; практична компетентність; самостійна робота студента; навчальні Maple-тренажери; вища математика; Maple
 
Description The article describes the main stages and content of pedagogical experiment on the use of educational Maple-simulators for the organization of independent work of students of technical specialties. The results of the experiment show the effectiveness of the implementation of our methods using computer algebra system Maple as Maple-training simulators to increase the motivation of participants in the educational process, the establishment of feedback from each student at certain stages of training and practical competencies development on higher mathematics of students of technical specialties.
В статье описаны основные этапы и содержание педагогического эксперимента по использованию учебных Maple-тренажеров для организации самостоятельной работы студентов технических специальностей. Полученные результаты проведенного эксперимента указывают на эффективность внедрения разработанной нами методики использования системы компьютерной алгебры Maple в виде учебных Maple-тренажеров для повышения мотивации участников учебно-воспитательного процесса, установление обратной связи с каждым студентом на определенных этапах обучения, а также для развития практических компетенций по высшей математике студентов технических специальностей.
У статті описані основні етапи і зміст педагогічного експерименту з використання навчальних Maple-тренажерів для організації самостійної роботи студентів технічних спеціальностей. Отримані результати проведеного експерименту вказують на ефективність впровадження розробленої нами методики використання системи комп’ютерної алгебри Maple у вигляді навчальних Maple-тренажерів для підвищення мотивації учасників навчально-виховного процесу, встановлення зворотного зв’язку з кожним студентом на визначених етапах навчання, а також для розвитку практичних компетентностей з вищої математики студентів технічних спеціальностей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-03-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/612
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/612/482
 
Rights Copyright (c) 2012 Yaroslav V. Krupskyy
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0