BACKGROUND OF ICT EFFECTIVE INTEGRATION INTO BACHELOR EDUCATIONAL PROCESS IN PEDAGOGICAL UNIVERSITY
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
BACKGROUND OF ICT EFFECTIVE INTEGRATION INTO BACHELOR EDUCATIONAL PROCESS IN PEDAGOGICAL UNIVERSITY
ПРЕДПОСЫЛКИ ЭФФЕКТИВНОЙ ИНТЕГРАЦИИ ИКТ В УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО УНИВЕРСИТЕТА ПЕРЕДУМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ІКТ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ |
|
Creator |
Kogut, Ulyana P.
|
|
Subject |
information technology of learning; computer mathematics systems; criteria for software tools selecting; training; bachelor of computer science
информационные технологии обучения; системы компьютерной математики; критерии выбора программных средств; профессиональная подготовка бакалавров информатики інформаційні технології навчання; системи комп’ютерної математики; критерії вибору програмних засобів; професійна підготовка бакалаврів інформатики |
|
Description |
The article analyzes the factors ensuring the effective integration of information technologies in educational process, including the basic advantages and disadvantages of the use of ICT in the learning process. The approaches to classification of the relevant software as for methods, structure and functions in the learning process and requirements to them are presented. The use of computer mathematics systems (CMS) as innovative educational technologies is investigated. Implementation of such systems in the learning process is a factor of improvement of the learning process so there are some recommendations as for increasing the efficiency of their use.
В статье проанализированы факторы обеспечения эффективной интеграции информационных технологий в учебный процесс, в частности рассмотрены основные преимущества и недостатки применения информационно- коммуникационных технологий в учебном процессе Приведены способы классификации по назначению, структуре и функциям соответствующих программных продуктов и требования к ним для использования в образовательном процессе. Исследовано применение систем компьютерной математики (СКМ) как инновационной педагогической технологии. Внедрение таких систем в процесс обучения должно быть целью для высшего образования, поэтому приведены рекомендации для повышения эффективности данного процесса. У статті проаналізовано чинники забезпечення ефективної інтеграції інформаційних технологій у навчальний процес, зокрема розглянуті основні переваги і недоліки застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі. Наведено способи класифікації за призначенням, структурою та функціями відповідних програмних продуктів і вимоги до них для використання в освітньому процесі. Досліджено застосування систем комп’ютерної математики (СКМ) як інноваційної педагогічної технології. Впровадження таких систем у навчання є перспективним напрямом удосконалення підготовки фахівців у системі вищої освіти, тому наведено деякі рекомендації для підвищення ефективності даного процесу. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-01-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/571
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/571/454
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Ulyana P. Kogut
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|