TEACHERS’ PREPARATION TO THE INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USAGE WITHIN POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION SYSTEM
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TEACHERS’ PREPARATION TO THE INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USAGE WITHIN POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION SYSTEM
ПОДГОТОВКА УЧИТЕЛЕЙ К ИСПОЛЬЗОВАНИЮИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СИСТЕМЕ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Labudko, Stepan P.
|
|
Subject |
modern tutorials; information and communication technologies; teachers’ preparation; postgraduate pedagogical education
современные средства обучения; информационно- коммуникационные технологии; подготовка учителей сучасні засоби навчання; інформаційно-комунікаційні технології; підготовка вчителів; післядипломна педагогічна освіта |
|
Description |
Nowadays the question about teachers’ preparation to the information and communication technologies usage during the postgraduate period is actual. Some aspects of academic teachers’ preparation to the information and communication technologies usage during the postgraduate period in the teaching and educational activity are examined in the article, as well as some peculiarities of teachers’ preparation to the effective usage of modern tutorials and information and communication technologies through special problem thematic courses in Postgraduate Pedagogical Education Institute are observed.
Вопрос подготовки учителей к использованию информационно- коммуникационных технологий в системе последипломного педагогического образования на сегодняшний день есть актуальным. В статье рассматриваются некоторые аспекты подготовки учителей к использованию информационно- коммуникационных технологий в учебно-воспитательной деятельности за традиционной схемой, а также рассматриваются особенности подготовки педагогов к эффективному использованию современных средств обучения и информационно- коммуникационных технологий через организацию проблемно-тематических курсов на базе института последипломного педагогического образования. Питання підготовки вчителів до використання інформаційно-комунікаційних технологій у системі післядипломної педагогічної освіти на сьогоднішній день є актуальним. У статті приділена увага деяким аспектам підготовки вчителів до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховній діяльності за традиційною схемою, а також розглядаються особливості підготовки вчителів до ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та сучасних засобів навчання через організацію проблемно-тематичних курсів на факультеті підвищення кваліфікації інституту післядипломної педагогічної освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-10-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/461
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/461/420
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Stepan P. Labudko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|